Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Punto Evo 2015: další facelift plně odhalen, Evropu zatím stále míjí
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Indické Punto Evo se skutečně nechalo inspirovat konceptem Avventura. Pod kapotou pak nabízí dva dieselové a dva benzinové motory.
O modernizaci Fiatu Punto Evo jsme v posledních týdnech sepsali pěkných pár řádků. Zásadní otázkou přitom bylo, zda tento facelift dorazí také do Evropy nebo jestli bude vyhrazen pouze indickému trhu. Ani dnes nemáme k dispozici stoprocentní odpověď, spíše se však přikláníme k druhé možnosti, na jejímž základě zřejmě Punto postupem času na Starém kontinentu zmizí z showroomů italské automobilky. Vrátit by se přitom mělo až v roce 2016, v té chvíli však již půjde o nového člena „pětistovkové“ rodiny, který bude vyráběn v Polsku.
V Indii ovšem název Punto bude přežívat i nadále, přičemž aktuální facelift vozu nadělil tvář inspirovanou konceptem Avventura. Ten byl odhalen v únoru na autosalonu v Dillí, přičemž předcházet má SUV zaměřenému rovněž jen na indický trh. Je proto vlastně jen logické, že Punto Evo bude prodáváno právě v této části světa. Tím bychom ale dané spekulace a dohady mohli opustit a místo nich se zaměřit na samotné novinky.
Ty počítají s novými nárazníky vpředu i vzadu, odlišnou čelní maskou, přepracovanou kapotou motoru a novými světlomety, kdy ty zadní tvoří LEDky. Nechybí chromové doplňky, nová 16palcová kola či směrové indikátory zabudované do venkovních zpětných zrcátek. Indické tiskové materiály pak zmiňují i velkorysou světlou výškou, která u modelu osazeného 1,2litrovým motorem narostla na 195 mm.
S touto základní pohonnou jednotkou je pak spojen i výkon 68 koní či hmotnost pouhých 1 095 kg v případě základní výbavy Active. Ta přitom zahrnuje třeba dvoubarevnou palubní desku či manuální klimatizaci. Sáhnout ovšem můžete také po úrovni Dynamic, která přihazuje ABS a EBD, audio systém s přehrávačem CD a MP3, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo přední a zadní okna v elektrice.
S těmito úrovněmi je pak možné spojit také slabší 1,3litrový diesel MultiJet naladěný na 76 koní, přičemž tato pohonná jednotka je nabízena také s výbavou Emotion. Ta již počítá s automatickou klimatizací, ambientním osvětlením, hlasovým ovládáním, předními airbagy a litými patnáctkami. K mání je přitom také s 1,4litrovým benzinovým motorem o výkonu 90 koní.
Indickým vrcholem je pak úroveň Sport, kterou lze spřáhnout pouze s dieselou jedna-trojkou produkující koní 93. Ta je stejně jako zbytek nabídky spojena s pětistupňovým manuálem, ve výbavě však nabízí zmiňované lité šestnáctky, zadní spoiler nebo černý interiér považovaný za symbol luxusu. To je ale vše, co o faceliftu můžeme říci. Nyní tedy nezbývá než čekat, jak se Italové rozhodnou v případě evropského kontinentu.
Indická verze Fiatu Punto Evo se dočkala změn hlavně v přední části, jíž inspiroval koncept Avventura
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB