Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Qubo 2014: italská „mince pro cestující“ lehce modernizovala pouze rub
11.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský užitkáč vozí od roku 2007 i pasažéry. S příchodem nového modelového roku nabídne více výbavy za méně peněz.
O Fiatu Qubo jste možná ještě neslyšeli, na stránkách Autoforum.cz jsme o něm ostatně dosud nemluvili. Jeho stávající generaci přitom italská automobilka vyrábí společně s francouzským koncernem PSA, který dané produkty chrlí na trh pod názvy Citroën Nemo a Peugeot Bipper. Oproti předchozím dvěma generacím, z nichž ta první byla světu představena již v roce 1977, se přitom jedná o výrazný odklon. Původně se totiž vůz jmenoval Fiorino (odvozeno z postarší měny Florinu), byl postaven na platformě Fiatu 127 a Uno a zaměřoval se pouze na převoz nákladu.
Minulostí se ale dnes zabývat rozhodně nechceme, místo toho přikročíme k věcem budoucím. Fiat totiž nově představuje Qubo modelového roku 2014, které se pyšní hlavně modernizovanou kabinou. Zvenčí se prý nedočkáme ani jedné změny, vzhled tak plně odpovídá faceliftu z roku 2012. To ovšem neplatí o motorech, neboť dva turbodiesely 1,3 MultiJet (o výkonu 75 a 95 koní) nově doplňuje pouze 1,4litrový benzinový čtyřválec spalující CNG (výkon 77 koní).
Zredukována byla také paleta výbav, která dříve obsahovala pět úrovní. Nyní jsou k dispozici pouze tři (tento stav platí v České republice již delší dobu), přičemž veškeré pohonné jednotky jsou k dispozici pouze na stupínku Italia. Je však otázkou, zda tento stav bude panovat také na tuzemském trhu, neboť stávající informace jsou spojené s nabídkou za našimi hranicemi - v Itálii a ve Francii.
Spekulovat tedy můžeme o položkách jednotlivých výbav, kdy nejnižší Pop dostala mimo jiné dvoje boční posuvné dveře, zadní hlavové opěrky, boční airbagy a přední okna v elektrice. Na úrovni Italia pak již nechybí tempomat či doplňky odpovídající svou barvou italské trikoloře, zatímco vrcholný Trekking dostal třeba speciální trakční kontrolu.
Pro všechny modely přitom platí výrazné slevy ve výši přibližně 90 tisíc korun, což bude zřejmě další ze změn, kterých se na českém trhu nedočkáme. V takovém případě by totiž základní provedení startovalo okolo 250 tisíc korun. S menším bonusem ale počítat lze, neboť modernizace není až tak zásadní, zatímco křížky modelu poměrně naskakují.
Fiat Qubo snížil počet úrovní výbav. Nově však nabízí více položek za méně peněz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus