Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy
1.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Ne všechny naše dnešní zprávy jsou míněny vážně, ale tato je. Máme první fotky vozu dosud známého jako Fisker Nina.
Doplněno 2. 4.: Po včerejším úniku prvních snímků neudržela nervy na uzdě některá privilegovaná média a předčasně vypustila do světa další dva snímky. Prozatím úplnou sadu čtyř fotek přikládáme, další informace jsou stále zahaleny rouškou tajemství - potvrzeny byly pouze zvěsti o motoru BMW a také záměr Atlantic nabídnout s jinými variantami karoserie, přinejmenším kabriolet. Toto všechno ale zůstává hudbou vzdálené budoucnosti, uvedení Atlanticu na trh nejdříve na přelomu let 2013 a 2014 bylo též potvrzeno.
Tedy byl to spíše projekt Nina, mnozí si ale do poslední chvíle mysleli, že stejné jméno ponese i sériový model. Neponese, jeho jméno zní Atlantic a bude to zřejmě jediné větší překvapení, kterého se v souvislosti s jeho představením dočkáme. Vzhled je totiž více než věrný ideálům Henrika Fiskera a hodně podobný tomu, který jsme mohli vidět na již prodávaném modelu Karma. Ale začněme samotným jménem, které je zřejmé z jedné z přiložených fotek.
Je to totiž obzvláště pro nás trochu pikantní záležitost, skoro máme podezření, že lidé od Fiskeru čtou naše články. Nedávno jsme totiž psali o zázračném přeletu Karmy přes oceán, pochopitelně ten Atlantský, během něhož se normovaná spotřeba paliva (podle očekávání) snížila z amerických 11,8 l/100 km na evropských 2,1 litru. Snad jako by Fisker a spol, chtěli, aby nový model byl zázračný ještě před tím, než změří jeho spotřebu na obou stranách Atlantiku, a tak mu rovnou dali takové jméno. A nebo to bylo úplně jinak.
Buď jak buď se tím potvrzují nedávné spekulace kolegů z Carscoopu, podle nichž se sériový vůz měl jmenovat právě takto. K dalším technickým údajům se tedy odrazíme právě od tohoto zdroje, neboť sami máme informací o trochu méně. Podle nich má místo dvoulitrového turba GM coby generátoru elektřiny zaujmout obdobný motor od BMW, čtyřválec N20. Specifikace elektrického ústrojí ale nejsou známé, a tak můžeme dodat pouze to, že ve větší Karmě jeho pozici zastávají dva elektromotory s výkonem 300 kW (408 koní) čerpající elektrickou energii z akumulátorů o kapacitě 20 kWh. Dá se očekávat, že Atlantic dostane o něco skromnější, ale jinak podobné řešení pohonu.
Naopak od našeho zdroje víme - ačkoli prohlédnout si to zatím nemůžeme - že vůz má krom specifické karoserie dostat také výjimečný interiér, který nabídne celkem tři odlišná ladění od sportovního po luxusní.
Další detaily jsou zatím neznámou, ale je možné, že nám je neprozradí ani Fisker při středeční newyorské premiéře. Ačkoli odhalen je už nyní, do výroby se má dostat nejdříve na konci roku 2013, a to se vzhledem k posledním problémům s financováním firmy ze strany amerického ministerstva energetiky říká kdo ví jestli. Na vodě je tak nejen „co” a „kdy”, ale také „za kolik” - slíbena je cena kolem 50 000 dolarů, tedy kolem 1 milionu Kč, ale i ta se může brzy rozplynout jako neuskutečnitelný sen.
Uvidíme, jak to všechno dopadne a co se dozvíme v New Yorku. Na každý pád - vzhled Fiskeru Atlantic už nás těžko překvapí.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek




Venku jsou další snímky, teď už vícero kanály
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 7 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejčtenější články
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
26.10.2025
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
26.10.2025
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
27.10.2025
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
27.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
