Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy

1.4.2012 | Petr Miler | 4 příspěvky

(doplněno) Ne všechny naše dnešní zprávy jsou míněny vážně, ale tato je. Máme první fotky vozu dosud známého jako Fisker Nina.

Doplněno 2. 4.: Po včerejším úniku prvních snímků neudržela nervy na uzdě některá privilegovaná média a předčasně vypustila do světa další dva snímky. Prozatím úplnou sadu čtyř fotek přikládáme, další informace jsou stále zahaleny rouškou tajemství - potvrzeny byly pouze zvěsti o motoru BMW a také záměr Atlantic nabídnout s jinými variantami karoserie, přinejmenším kabriolet. Toto všechno ale zůstává hudbou vzdálené budoucnosti, uvedení Atlanticu na trh nejdříve na přelomu let 2013 a 2014 bylo též potvrzeno.


Tedy byl to spíše projekt Nina, mnozí si ale do poslední chvíle mysleli, že stejné jméno ponese i sériový model. Neponese, jeho jméno zní Atlantic a bude to zřejmě jediné větší překvapení, kterého se v souvislosti s jeho představením dočkáme. Vzhled je totiž více než věrný ideálům Henrika Fiskera a hodně podobný tomu, který jsme mohli vidět na již prodávaném modelu Karma. Ale začněme samotným jménem, které je zřejmé z jedné z přiložených fotek.

Je to totiž obzvláště pro nás trochu pikantní záležitost, skoro máme podezření, že lidé od Fiskeru čtou naše články. Nedávno jsme totiž psali o zázračném přeletu Karmy přes oceán, pochopitelně ten Atlantský, během něhož se normovaná spotřeba paliva (podle očekávání) snížila z amerických 11,8 l/100 km na evropských 2,1 litru. Snad jako by Fisker a spol, chtěli, aby nový model byl zázračný ještě před tím, než změří jeho spotřebu na obou stranách Atlantiku, a tak mu rovnou dali takové jméno. A nebo to bylo úplně jinak.

Buď jak buď se tím potvrzují nedávné spekulace kolegů z Carscoopu, podle nichž se sériový vůz měl jmenovat právě takto. K dalším technickým údajům se tedy odrazíme právě od tohoto zdroje, neboť sami máme informací o trochu méně. Podle nich má místo dvoulitrového turba GM coby generátoru elektřiny zaujmout obdobný motor od BMW, čtyřválec N20. Specifikace elektrického ústrojí ale nejsou známé, a tak můžeme dodat pouze to, že ve větší Karmě jeho pozici zastávají dva elektromotory s výkonem 300 kW (408 koní) čerpající elektrickou energii z akumulátorů o kapacitě 20 kWh. Dá se očekávat, že Atlantic dostane o něco skromnější, ale jinak podobné řešení pohonu.

Naopak od našeho zdroje víme - ačkoli prohlédnout si to zatím nemůžeme - že vůz má krom specifické karoserie dostat také výjimečný interiér, který nabídne celkem tři odlišná ladění od sportovního po luxusní.

Další detaily jsou zatím neznámou, ale je možné, že nám je neprozradí ani Fisker při středeční newyorské premiéře. Ačkoli odhalen je už nyní, do výroby se má dostat nejdříve na konci roku 2013, a to se vzhledem k posledním problémům s financováním firmy ze strany amerického ministerstva energetiky říká kdo ví jestli. Na vodě je tak nejen „co” a „kdy”, ale také „za kolik” - slíbena je cena kolem 50 000 dolarů, tedy kolem 1 milionu Kč, ale i ta se může brzy rozplynout jako neuskutečnitelný sen.

Uvidíme, jak to všechno dopadne a co se dozvíme v New Yorku. Na každý pád - vzhled Fiskeru Atlantic už nás těžko překvapí.

Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek

Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy - 1 - Fisker Atlantic unik dalsi 01Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy - 2 - Fisker Atlantic unik dalsi 02Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy - 3 - Fisker Atlantic unik dalsi 03Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy - 4 - Fisker Atlantic unik dalsi 04
Venku jsou další snímky, teď už vícero kanály

Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy - 5 - Fisker Atlantic unik 01Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy - 6 - Fisker Atlantic unik 02
Předchozí uniklé fotky

Petr Miler

Diskuze 4 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše

Reklama