Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky?
18.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční Tornantne by mělo být znakem záchrany malosériového německého výrobce. Oproti konceptu se v několika detailech liší.
Gumpert je zřejmě opravdu zachráněn a šlape na ještě větší obrátky než před finanční insolvencí, které v polovině letošního roku čelil. Ke čtyřem či pěti objednávkám modelu Apollo totiž musely dorazit peníze od tajemného investora. Pokud přiložené snímky nejsou staršího data vzniku, dočkáme v roce 2013 produkční verze konceptu Tornante, neboť právě tu zachycují. Vůz se přitom po loňské premiéře na autosalonu v Ženevě měl začít vyrábět již letos, špatná situace na většině světových trhů (s výjimkou Číny, kam se Gumpert po krachu jednání nedostal) ale nakonec rozhodla jinak.
Sériová verze se však oproti původnímu konceptu, na němž automobilka spolupracovala s karosárnou Carrozzeria Touring Superleggera, poněkud změnila. A to především v zadní části, kde chybí buclaté okno. Místo něj má produkční model žábry, které sice nemusejí znamenat ztrátu výhledu za sebe (jak dokázala třeba Tatra T87), ale novinku možná připraví alespoň o část 200 litrů zavazadlového prostoru. Na definitivní údaje si ale ještě musíme počkat, Tornante měl podle Gumpertu představovat praktičtější část nabídky značky.
Berme tato slova ale v kontextu s tím, co Gumpert dlouhodobě vyrábí, vozu bude tak jako tak vlastní v prvé řadě řidičské zaměření. Tomu by měly odpovídat i dynamické parametry - přesné údaje zatím nejsou k dispozici, koncept však v tomto ohledu sliboval přeplňovaný motor V8 o výkonu 700 koní, nejvyšší rychlost přes 300 km/h, pohon zadních kol a šestistupňovou sekvenční převodovku s pádly pod volantem.
Při pohledu na úpravy provedené na designu, které kromě snížené zádě zahrnují i vylepšený přední spoiler, by ovšem produkční verze mohla být nakonec ještě rychlejší. Původní tiskové prohlášení Gumpertu navíc slibovalo alternativní pohonnou jednotku, dorazit by tak mohl i výkonnější agregát. Či pravý opak s menším výkonem, který by doprovázela nižší cena.
To všechno se ještě uvidí - pokud jde o únik aktuálních fotografií, pak se sám Gumpert jistě co nevidět pochlubí nejen jimi, ale i technickými podrobnostmi.
Kolegům z magazínu WorldCarFans se podařilo získat sadu fotografií produkční verze Gumpertu Tornante. Jak je vidno, oproti konceptu se v několika detailech liší
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 8 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 9 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 11 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 23:16 - Stepan
- Volkswagen obecne 05.03. 22:46 - Zajda
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda