Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností
23.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Snad až na lepší brzdy a unikátní kola toho na Senatoru SV moc speciálního není, jenže tady stačí už základ - atmosférická V8, manuál a zadní náhon.
Australský Holden sice bude v dohledné době končit s výrobou vlastních aut a omezí se jen na prodej přeznačkovaných produktů Chevroletu a Opelu, zatím ale auta stále produkuje samostatně. Jednou z jeho posledních novinek tohoto ražení je model Senator, který je věrný klasické koncepci motoru vpředu a pohonu zadní nápravy. Divize HSV, Holden Special Vehicles, představila omezenou sérii Senator SV.
Senator je v podstatě luxusnější verzí modelu Commodore a SV je založený na Senatoru Signature, variantě, která už dostala od HSV určitá vylepšení. Na Senatoru SV najdeme unikátní dvacetipalcová kola Rapier, černé detaily karoserie včetně krytů zrcátek či spoileru na víku zavazadelníku, čtyři chromované koncovky výfuku a nezbytná loga. Ta najdeme i v interiéru, kde bude i sériové číslo každého kusu. Ona omezená série je totiž omezená skutečně hodně - pro Austrálii vznikne 50 kusů, pro Nový Zéland 2 (dva).
Hlavním tahákem bude ale motor, kterým je 6,2litrový osmiválec Chevy LS3, který na kola posílá 462 koní a 570 Nm. Na zadní kola bude tuto sílu přenášet buď šestistupňový automat nebo manuální převodovka o stejném počtu kvaltů. Ani za jednu nebudou muset zájemci připlácet, jen si vyberou. Kromě toho tu bude, také na rozdíl od Senatoru Signature, lepší brzdový systém s kovanými čtyřpístkovými třmeny AP Racing. Odpružení Magnetic Ride Control tu ze Signature zůstává.
Stroj bude k mání ve čtyřech barvách s názvy Heron, Phantom, Prussian Steel a Nitrate. Ceny tam mají začínat na 83 990 australských dolarech, tedy asi 1,56 milionu korun. A samozřejmě, jak bylo naznačeno i výše, není export mimo Austrálii a Nový Zéland plánován.
Pokud se vám však tento stroj líbí, vězte, že Chevrolet SS, prodávaný ve Spojených státech, není nic jiného, než Holden Commodore/Senator s motýlkem Chevroletu na přídi a - co je možná důležitější - s volantem vlevo. Osmiválcový atmosférický motor i manuální šestistupňová převodovka jako jedna z možností zůstávají. A takový stroj přivézt do ČR velký problém není.







Velké změny na HSV Senatoru SV nečekejte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včeraFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
včeraVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
včeraCadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
7.5.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 22:52 - Brus
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda