Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6

Nové HR-V má zákazníky utáhnout na praktičnost, prostorný interiér a velký zavazadelník i úsporný diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6

10.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové HR-V má zákazníky utáhnout na praktičnost, prostorný interiér a velký zavazadelník i úsporný diesel.

Že se Honda Vezel dostane i do Evropy, jsme věděli už při představení tohoto vozu na některých asijských trzích. Název tohoto malého SUV, konkurenta například Nissanu Juke, však jistý nebyl. V dubnu jsme se dozvěděli, že Honda vzkřísí jméno HR-V, nebylo ale pořád zcela stoprocentní, že jej použije na Starém kontinentu.Teď už to jisté je.

Japonská automobilka oznámila, že právě takto nazvanou novinku přiveze ukázat do Paříže, kde příští měsíc proběhne tradiční autosalon. Zatím tu máme více fotografií evropské verze, která na rozdíl od té americké přijde do prodeje až někdy v půlce příštího roku. Vizuálně se příliš lišit nebude, počítejme ale s odlišnými předními i zadními světly a, jak vidno z přiložených fotografií, zpětná zrcátka v sobě skrývají směrovky.

Honda tohle konkrétní auto ukáže v Paříži jako prototyp, ale spíš by se pro něj hodilo označení „předprodukční”, jelikož toho pro sériovou výrobu není moc co měnit - alespoň podle fotografií. Snímky interiéru zatím nemáme, ale od toho ve Vezelu se asi příliš lišit nebude. Stejně jako například model Jazz, na jehož základě HR-V stojí, budou velkým tahákem zadní sedadla, která se budou dát různě posouvat a sklápět a také složit do roviny s podlahou zavazadelníku díky středovému umístění palivové nádrže.

Praktičnost má být tím hlavním, proč byste si HR-V měli koupit oproti třeba zmíněnému Juku, Peugeotu 2008 nebo jiným konkurentům. S tímto cílem jsou na palubě i zmíněná zadní sedadla - tento systém má zlepšit prostornost interiéru, zejména prostor nad hlavou vzadu, a také navýšit objem zavazadelníku. HR-V nebude žádný drobeček, s délkou cca 4,3 metru má být o 16 cm delší než Nissan Juke.

Honda nás zatím podrobněji neobeznámila s tím, co bude pod kapotou, ale je velice pravděpodobné, že všechny motory budou pohánět jen přední kola, a to přes manuály nebo nějaké automatizované převodovky, ať už skříně CVT nebo dvouspojky. V Japonsku se však Vezel údajně nabízí i s pohonem všech kol a proti Juku by se taková věc také hodila, takže stále můžeme doufat. S ohledem na preference Evropanů se dá očekávat naftová šestnáctistovka i-DTEC, která pracuje i pod kapotou modelu Civic. Tam nabízí 120 koní, 300 Nm a má zvládnout jezdit zhruba za 3,6 litru na 100 km. Konstrukčně vyšší HR-V bude mít spotřebu jistě o něco větší.

Kromě toho by mohla přijít i benzínová patnáctistovka o 130 koních, 155 Nm a spotřebou 7,3 l/100 km, která se montuje například do amerického Fitu, nebo 1,4 i-VTEC, která nabídne 99 koní a 127 Nm teoreticky za 5,6 litru na sto. Tento motor najdeme v evropském Jazzu nebo Civiku. A pokud budeme mít velké štěstí, mohla by se pod kapotu podívat i osmnáctistovka i-VTEC, která za teoretických 5,8 litru benzínu nabídne 142 koní a 174 Nm. Příchod hybridní varianty i-DCD s benzínovou patnáctistovkou je také možností, i když už ne tak pravděpodobnou. Tento systém v japonském testu spotřeby dosáhl výsledku 2,8 l/100 km, ale realističnost těchto čísel je otázkou.

Podle Masahida Kobayashiho, šéfa designu evropské varianty Vezelu/HR-V, plní tento model „silnou zákaznickou poptávku” po crossoveru menším než CR-V. „Obtížnost designu takovéhoto auta je v jeho velikosti. Protože je menší, může ve výsledku vypadat slabší nebo méně prémiový než ostatní modely. Nebylo snadné vytvořit dostatečně důstojný vzhled, ale jsme s výsledkem spokojeni,” osvětlil.

Evropa není pro Hondu zrovna kontinentem zaslíbeným, na trhu měla jen 1,2 procenta v prvním čtvrtletí tohoto roku. „Honda mnohdy nabízí dobré vozy, ale s nedostatečně silným designem. HR-V má větší charakter a těším se na reakce evropských zákazníků,” dodal Kobayashi.

Jak potenciální zákazníci tento vůz přijmou, můžeme již pomalu začít sledovat. Výstavní premiéra na pařížském autosalonu bude jistě velká, ale vzhledem k tomu, že lidé nejupřímněji hlasují nohama či peněženkou, na nejpravdivější výsledky snah japonských konstruktérů a designérů si budeme muset počkat do půlky příštího roku, kdy HR-V půjde v Evropě do prodeje. Do té doby jistě budeme znát přesné specifikace motorů a také ceny.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 1 - nova honda hr-v eu 01Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 2 - nova honda hr-v eu 02Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 3 - nova honda hr-v eu 03Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 4 - nova honda hr-v eu 04Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 5 - nova honda hr-v eu 05Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 6 - nova honda hr-v eu 05aHonda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 7 - nova honda hr-v eu 06Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 8 - nova honda hr-v eu 07Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 9 - nova honda hr-v eu 08Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 10 - nova honda hr-v eu 09Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 11 - nova honda hr-v eu 10
Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 12 - nova honda hr-v eu 10aHonda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 13 - nova honda hr-v eu 11Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 14 - nova honda hr-v eu 11aHonda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 15 - nova honda hr-v eu 12Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 16 - nova honda hr-v eu 13Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 17 - nova honda hr-v eu 14Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 18 - nova honda hr-v eu 15Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 19 - nova honda hr-v eu 16Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 20 - nova honda hr-v eu 17Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 21 - nova honda hr-v eu 18Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 22 - nova honda hr-v eu 19Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 23 - nova honda hr-v eu 20Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 24 - nova honda hr-v eu 21Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 25 - nova honda hr-v eu 22Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 26 - nova honda hr-v eu 23Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 27 - nova honda hr-v eu 24Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 28 - nova honda hr-v eu 24aHonda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6 - 29 - nova honda hr-v eu 25
Evropská verze Hondy HR-V se od té americké liší jen v detailech, měla by ale nabídnout i naftový motor

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.