Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci

28.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Japonská novinka bude k mání pouze v Číně, kde hodlá soupeřit s Hondou Avancier. Ta se přitom liší jen částmi designu, nikoli podstatou.

Na největším trhu světa je evidentně možné vše. Třeba i něco tak kuriózního, jako vnitrofiremní konkurenční boj, kdy o stejné zákazníky bojují dva modely stejné značky. Honda má v Číně hned dva partnery, a sice automobilky Dongfeng a Gaungqi. S oběma spolupracovala nejen na Conceptu D, který se ukázal v loňském roce na autosalonu v Šanghaji, ale zároveň i na produkční verzi tohoto SUV. První s názvem Avancier jsme se dočkali již v dubnu, nyní přichází čas na druhou zvanou UR-V.

My si obě varianty představíme naráz, přičemž rovnou zmíníme, že změny najdete pouze na přední a zadní části karoserie. Mimo to nejspíše budou existovat jisté nuance ve výbavě, v případě UR-V však zatím máme k dispozici pouze snímky a informace týkající se zevnějšku, na srovnávání kabiny tedy přijde řada až někdy jindy. Příliš rozdílnou architekturu však očekávat nelze.

Nyní ale již pojďme na exteriér, kde se rozdíly mezi UR-V spadající pod Dongfeng a Avancierem soustředí na odlišnou čelní masku, nárazník, kapotu motoru a světlomety. Novinka je mnohem pohlednější a více odpovídá evropskému vkusu, byť s jejím exportem nemůžeme počítat. Stejně jako dříve odhalená verze zůstane věrna pouze čínskému trhu.

Přesunout se můžeme na záď, kde je podobnost mezi oběma variantami více patrná, ačkoliv i zde se najdou jisté rozdíly. UR-V kupříkladu spojuje světlomety červenou linkou a počítá s logem posunutým blíže ke středu pátých dveří. Níže pak zamířilo i vybrání pro registrační značku, kde je navíc patrné madlo pro snazší otevírání. Zde bychom ale více bodů dali Avancieru.

Dané změny se kromě vizáže projevují také na technických parametrech, kde došlo k nárůstu délky o 9 milimetrů na 4 825 mm. Rozvor 2 820 mm je ale již nezměněn, což platí také o motorovém prostoru. Zde oba vozy užívají přeplňovaného dvoulitru VTEC, který produkuje 268 koní a 370 Nm. Tento výkon pak přenáší na všechna čtyři kola devítistupňový automat.

Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 1 - Honda UR-V a Avancier 01Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 2 - Honda UR-V a Avancier 02Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 3 - Honda UR-V a Avancier 03
Nová Honda UR-V je až na některé detaily velmi podobným sourozencem...

Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 4 - Honda UR-V a Avancier 04Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 5 - Honda UR-V a Avancier 05Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 6 - Honda UR-V a Avancier 06Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 7 - Honda UR-V a Avancier 07
Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 8 - Honda UR-V a Avancier 08Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 9 - Honda UR-V a Avancier 09
...již dříve odhaleného modelu Avancier. Mechanicky jsou však oba vozy shodné...

Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 10 - Honda UR-V a Avancier 10Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 11 - Honda UR-V a Avancier 11Honda UR-V je nové SUV, co vám Japonci neprodají. Štvou ho proti sourozenci - 12 - Honda UR-V a Avancier 12
...a vycházejí z konceptu D

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama