Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HB20X: nový crossover pro Brazílii je skutečný allroad
23.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od konkurence není HB20X pouze oplastovaným hatchbackem HB20. Hyundai poladilo i podvozek a dodalo na výbavě.
Pouhý měsíc zabralo korejské automobilce, než z hatchbacku HB20 vytvořila crossover HB20X. Oba modely přitom aktuálně stojí bok po boku na výstavišti v Sao Paulu, vůz s vyšší světlou výškou ovšem do prodeje nezamíří hned, nýbrž až na počátku příštího roku. Důvodem je zřejmě snaha o vytvoření dostatečného prostoru pro zajištění popularity obyčejnějšího hatchbacku, neboť HB20X na autosalon dorazil v plné produkční formě.
Kromě zvýšeného podvozku se přitom liší ještě předními a zadními nárazníky, kde Hyundai přidalo na ochranných černých plastech a hliníkových plátech. Nové jsou mlhovky a trochu poladěna byla i čelní maska, zatímco blatníky jsou klenutější a zpětná zrcátka byla ve spodní části nalakována stříbrně. Kromě toho HB20X již ve standardu dostal 15palcová litá kola.
Interiér pro změnu poctila sada hliníkových pedálů, nechybí ani klimatizace či modré ozdobné švy na volantu a sedadlech. Pod kapotou pak novinka brazilského Hyundai, která se bude vedle hatchbacku HB20 vyrábět v nově otevřené továrně Piracicaba, nabídne jen jediný motor. A to 1,6litrový čtyřválec o výkonu 128 koní.
Stejně jako v případě HB20 je přitom možné volit mezi automatickou a manuální převodovkou, na výběr pak máte i samotné palivo. V Brazílii je totiž poměrně hodně rozšířen etanol. Hyundai přitom hodlá svou nabídku v Jižní Americe rozšířit ještě o sedan, který by společně s modelem HB20X měl dorazit na jaře.
Hned další značka nám tak potvrzuje, že se nespoléhá pouze na stávající velké trhy, mezi něž patří Čína a Spojené státy. Na rozdíl od konkurence je však Hyundai úspěšné i v Evropě. Je tedy možné, že světovou jedničkou nakonec nebude ani Toyota, ani Volkswagen či General Motors, ale právě korejská značka.
Hyundai HB20X je novým crossoverem pro brazilský trh. K dispozici je s jedním motorem, volit můžete ze dvou převodovek. Výkon 128 koní však vždy míří na přední kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nejnovější články
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
před 3 hodinami - Další výrobce elektromobilů šlape vodu. Rivian za tři prodělal měsíce už 34 miliard, jak dlouho se to dá vydržet?
před 5 hodinami - První auto Xiaomi může být Porsche za cenu Škody, jenže nevydrží, majiteli neopravitelně selhalo po ujetí 39 km
před 6 hodinami - Bentley skutečně skončilo i s ryzími motory V8, v Evropě to udělalo raději pěkně potichu
před 8 hodinami - Tesla Cybertruck v testu dojezdu s přívěsem nedojela skoro nikam, srovnání s dieselem jí vystavilo smutné vysvědčení
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 15:04 - rutak11
- Rychlodotazy 05.12. 12:41 - abgx1
- Suzuki obecně 05.12. 11:39 - jarka
- Politický koutek 05.12. 09:55 - Stepan
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.11. 22:49 - Filip
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.11. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 18:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.11. 08:18 - honziss