Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé

Korejci při teplotách hluboko pod bodem mrazu testují odolnost tlumičů i pneumatik, stejně jako nastavení podvozku a řízení. Jisti si chtějí být vším.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé

15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci při teplotách hluboko pod bodem mrazu testují odolnost tlumičů i pneumatik, stejně jako nastavení podvozku a řízení. Jisti si chtějí být vším.

O příchodu prvního skutečného korejského hot hatche se mluví již hezkých pár let. Letos bychom se ale reálně měli dočkat, neboť Hyundai na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu odhalí model i30 N. Bude to první produkt nové sportovní divize, v jejímž čele najdeme Alberta Biermanna, bývalého šéfa BMW M. Již jeho jméno je dobrým předpokladem úspěchu, neboť to jistě bude on, kdo stojí za opravdu důkladným programem testování prototypů.

To zachycuje nové video a pár záběrů, které zachycují Hyundai i30 N prohánějící se na zamrzlém jezeře ve švédském Arjeplogu. Za volant se usadil rallyový tovární jezdec Thierry Neuville, který má přispět k nastavení podvozku a ke zlepšení ovladatelnosti. Kromě toho technici značky věnují velkou pozornost tomu, jak se pneumatiky a tlumiče chovají při teplotách klesajících k -30 stupňům Celsia.

Dále se značka soustředí na nastavení samosvorného diferenciálu a stabilizační kontroly, optimalizováno je také řízení. Opravdu lze tedy věřit tvrzení Korejců, že je to jejich „první opravdu sportovní auto“. K naplnění těchto slov má přitom kromě již zmíněného přispět také přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož 250 koní bude na přední kola v prvé fázi přenášet pouze šestistupňový manuál.

Později bude v nabídce varianta naladěná na 275 koní, stejně jako se časem objeví také dvouspojkový automat. Kromě toho Hyundai koketuje rovněž s pohonem všech kol, byť v tomto případě je otázkou, zda k tomu dojde ještě před faceliftem standardní verze či vůbec u této generace. Stejně tak se můžeme ptát, zda v ostrém provedení dorazí také kombík a fastback.

Možná vás zajímá, co vlastně znamená „N“ v názvu vozu i sportovní divize. Odkazuje na Nürburgring, kde má automobilka své testovací centrum, na Namyang, kde je pro změnu centrum vývojové, a současně evokuje šikanu, které se používají na okruzích. Pokud bude samotné auto tak promyšlené, jako toto eN, máme se na co těšit.


Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé - 1 - Hyundai i30 N 2017 oficialni spy foto 01Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé - 2 - Hyundai i30 N 2017 oficialni spy foto 02Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé - 3 - Hyundai i30 N 2017 oficialni spy foto 03Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé - 4 - Hyundai i30 N 2017 oficialni spy foto 04Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé - 5 - Hyundai i30 N 2017 oficialni spy foto 05Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé - 6 - Hyundai i30 N 2017 oficialni spy foto 06
Hyundai i30 N aktuálně prochází testy za Polárním kruhem. K jeho nastavení má přispět i závodní jezdec Thierry Neuville

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.