Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai představilo nový motor 1,4 T-GDI i diesel-elektrický hybrid
2.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco přeplňovaný benzinový agregát schopný spalování CNG debutuje pod kapotou Hyundai i30, hybrid je prozatím vyhrazen modelu i40.
Korejská automobilka Hyundai není na pařížském autosalonu tak hojně zastoupena novinkami jako sesterská Kia. Zatímco ta do města nad Seinou přivezla faceliftované modely Rio a Venga, novou generaci SUV Sorento a koncepční Optimu T-Hybrid, „Hjondé“ se může pochlubit pouze novým hatchbackem i20. Ten je sice k vidění jako pětidvířko i stylovější kupé, na ohromení publika by však přesto ani tato dvojka nestačila. A proto Korejci přihazují do placu také nové pohonné jednotky.
Pod kapotou Hyundai i30 tak debutuje 1,4litrový agregát T-GDI, který vznikl zmenšením objemu již známé přeplňované jedna-šestky. Jeho technické parametry zatím nejsou známy, ve zmíněném hatchbacku však jde o verzi schopnou spalovat zemní plyn. Díky tomu vůz dostal kromě zmenšené benzinové také plynovou nádrž schopnou pobrat 15 kilogramů CNG. To jistě navýší dojezd, jak jsme však uvedli, není jisté, o kolik kilometrů půjde.
Tento agregát postupně zamíří také pod kapoty dalších modelů, kdy jistotou je právě nové Hyundai i20. To by pak následně mělo dostat ještě menší jednotky v podobě litrového přeplňovaného motoru. V jeho případě však kromě této zmínky nebyly publikovány žádné další informace, přesunout se tak můžeme k hybridnímu hnacímu ústrojí.
To bude složené z 1,7litrového dieselu, elektromotoru a olovo-uhlíkového akumulátoru, který nahrazuje mnohem konvenčnější lithium-iontové nebo nikl-metal-hydridové baterie. Produkovat má přitom 155 koní a 360 Nm, což ve srovnání se základním dieselovým motorem představuje zlepšení o 15 procent. Kromě toho se pak dočkáme rovněž 20procentního ponížení emisí CO2 a spotřeby.
Pokud máte pocit Déjà vu, tak oprávněně. Stejné ústrojí představí i Kia pod kapotou v úvodu zmíněného sedanu Optima T-Hybrid. Hyundai přitom hybridní jednotku vloží do motorového prostoru modelu i40, zatím však není jasné, kdy se tak stane. Stoprocentně však můžeme i v tomto případě počítat s rozšířením do dalších vozů značky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Diesel-elektrické pohonné ústrojí, které bylo poprvé prezentováno pod kapotou Kie Optima T-Hybrid, dostane také Hyundai i40
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 9 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 11 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999