Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou
10.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Golf GTI TCR a můžete si ho koupit i vy. Letos bude k mání s 350 koňmi, a tak zvládne stovku pod 5 s. Důležitější je ale pokročilá aerodynamika.
Šampionát TCR International Series sice zatím ještě nedosáhl takového věhlasu jako Formule 1 či WRC, každým rokem však stoupá o příčku výše. Láká tak stále více diváků i samotných automobilek, pro které se jedná o finančně dostupnější odvětví motorsportu. Závodní speciály totiž nejsou od sériových vozů vzdáleny tak moc jako třeba modely určené pro světovou rallye. Jejich vývoj, stejně jako poté následnou koupi, si tedy může dovolit daleko více entit.
Toliko ale pro úvod, nyní se již pojďme věnovat jednomu ze strojů, a sice Volkswagenu Golf GTI TCR. Ten byl na základě modifikovaných pravidel pro letošní sezónu upraven, načež jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkuje 350 koní, tedy o dvacet více než loni. Mimo to tu máme točivý moment 420 Nm, zrychlení z klidu na stovku tedy rozhodně poklesne pod 5,2 sekundy, zatímco maximálka naroste nad 230 km/h.
Posílení motoru bylo ovšem spíše druhořadé. „Pro tuto sezónu jsme systematicky vyvíjeli dále Golf GTI TCR. Důraz byl přitom kladen na aerodynamiku,“ uvádí k novinkám šéf divize Volkswagen Motorsports Sven Smeets. Jak je tedy vidno z fotografií, speciál dostal nové nárazníky či blatníky, které již nejsou kompletně zakulacené, ale kromě redukce aerodynamického odporu slouží zároveň i k navýšení přítlaku a zlepšení odvětrávání podběhů.
Nová jsou rovněž 18palcová kola, změnami ovšem prošla i sekvenční převodovka a elektrický posilovač řízení. Vše by mělo přispět k mnohem lepší ovladatelnosti, což by následně mělo napomoci týmům Leopard Racing a Liqui Moly Team Engstler zlepšit jejich loňské umístění v šampionátu (druhé, respektive páté místo). Ten vyhrála stáj Team Craft-Bamboo Lukoil se spřízněným Seatem Leon TCR.
Volkswagen loni prodal dvacet exemplářů speciálu pro novou závodní sérii, letos počítá s třicítkou. Cena startuje na sumě 90 000 Eur (cca 2 432 000 Kč) bez daně, takže opravdu nejde o zase tak drahý špás. K dispozici je i vám, museli byste se ale hodně snažit, abyste tento vůz dostali na značky do provozu. Okruhovým hrátkám pochopitelně poslouží bez okolků...



VW Golf GTI TCR dostal pro letošek vyšší výkon i efektivnějš bodykit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 10 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 11 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.11. 22:21 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 09.11. 20:32 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB