VW Golf GTI TCR: nejostřejší tovární Golf má nové jméno i techniku

Volkswagen zrevidoval své želízko pro sérii TCR. Nový je bodykit či brzdový systém, úpravami prošel i 330koňový motor. Všech 20 vozů je ale prodaných.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf GTI TCR: nejostřejší tovární Golf má nové jméno i techniku

8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf GTI TCR: nejostřejší tovární Golf má nové jméno i techniku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen zrevidoval své želízko pro sérii TCR. Nový je bodykit či brzdový systém, úpravami prošel i 330koňový motor. Všech 20 vozů je ale prodaných.

Nový šampionát Touring Car Racing Series neboli TCR získává v poslední době opravdu na vážnosti. Řada automobilek tak rozhodně neponechává vývoj soutěžních speciálů náhodě. Naposledy to byl Opel, kdo se v půlce února pochlubil novou Astrou TCR, která by měla startovnímu poli vládnout díky chytré nápravě. Zálusk na zlaté vavříny si ovšem dělá i Seat, jehož Leon Cup Racer prošel rovněž novou modifikační kúrou.

Španělská automobilka navíc na vývoji spolupracovala s divizí Volkswagen Motorsport, pročež asi není překvapením, že na konci nestál pouze jeden soutěžák, ale hned dva. Golf GTI TCR přitom do vínku nedostal pouze nový název odkazující na čtyřicáté výročí vzniku legendárního „Gé-Té-Íčka“, ale také upravený bodykit zahrnující nový čelní nárazník, kapotu s ventilačními otvory či rozšířené blatníky.

Dále si můžeme povšimnout zrevidovaných bočních prahů či sportovního zadního nárazníku, jemuž společnost dělá monstrózní karbonové křídlo. Uhlíková vlákna najdeme také na čelním splitteru, v případě boků můžeme mluvit o 18palcových odlehčených kolech obouvajících pneumatiky Michelin. O kabině se Volkswagen příliš nezmiňuje, ochranná klec a závodní skořepiny jsou ovšem jistotou.

Stejně jako u španělského vozu se pořádné revize dočkal brzdový systém, který nově počítá s většími kotouči a účinnějším chlazením. Máme tu také přepracovaný stavitelný podvozek a řízení, změnami prošel i motor. Jeho výkon 330 koní však nadále limitují pravidla, stejně jako fakt, že veškerá síla míří pouze na přední nápravu. O její přenos se pak stará šestistupňová sekvence.

S daným pohonným ústrojím by Golf GTI TCR měl dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za přibližně 5,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 230 km/h. Je tedy evidentní, že o vrchol motorsportu tu nejde, tomu ovšem odpovídají ceny. Volkswagen sice svou cenovku do placu nedal, za Leon Cup Racer TCR ovšem dáte pouze 110 000 EUR (cca 2,97 milionu korun) bez daně.

Dá se předpokládat, že závodní Golf na tom bude podobně. Pokud ovšem již nemáte sepsanou objednávku, se spořením začínat ani nemusíte. Tedy alespoň v rámci letošní sezóny. Německá automobilka totiž vyrobí pouze 20 exemplářů, přičemž všechny již mají svého majitele.


VW Golf GTI TCR: nejostřejší tovární Golf má nové jméno i techniku - 1 - VW Golf GTI TCR 2016 prvni foto 01VW Golf GTI TCR: nejostřejší tovární Golf má nové jméno i techniku - 2 - VW Golf GTI TCR 2016 prvni foto 02VW Golf GTI TCR: nejostřejší tovární Golf má nové jméno i techniku - 3 - VW Golf GTI TCR 2016 prvni foto 03
VW Golf GTI TCR dostal nově do vínku kromě pozměněného názvu také upravený bodykit či posílené brzdy, 330 koní zůstává. Všech 20 kusů ale již má svého majitele

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.