Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cup Racer: 330 koní na přední nápravě žene vpřed jen 1 165 kg
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové závodní provedení počítá s automatem DSG či sekvencí pro sérii TCR. Vylepšena byla aerodynamika, ceny startují na 2,3 milionu Kč bez daně.
Slogany španělské automobilky již hezkých pár let nezmiňují emoce, přesto automobilku chuť sportovat tak úplně neopustila. Svědčí o tom nejen vesměs povedení silniční stroje s přídomkem Cupra, ale i závodní provedení Seatu Leon Cup Racer, které bylo aktuálně odhaleno ve své modernizované formě. Ve srovnání s loňským exemplářem byl upraven bodykit, který by nyní měl umožnit dosažení vyšších rychlostí na rovinkách i v zatáčkách. Nic konkrétního však v tomto směru zmíněno nebylo, pročež můžeme jen udat, že agresivní čelní nárazník a mohutné zadní křídlo byly součástí paketu již před rokem.
Rozdíly nám neodhalil ani pohled do technických specifikací, kde se nadále mluví o hmotnosti sympatických 1 165 kilogramů, délce 4 363 milimetrů, rozvoru 2 666 mm či rozchodu kol vpředu a vzadu (v obou případech 1 950 mm). Neliší se ani motorový prostor, kde opětovně pracuje přeplňovaný dvoulitr TSI naladěný na 330 koní a 410 Nm. Vůz ovšem dostal do vínku zcela nový chladicí okruh, výfukový systém, stavitelné tlumiče či palivovou nádrž o objemu 100 litrů.
K dispozici jsou dvě varianty, to podle pravidel šampionátu, kterého se chcete účastnit. Levnější verzí je Leon Cup Racer osazený šestistupňovým automatem DSG, za který dáte bez daně 85 000 Eur (cca 2 297 500 Kč). Sáhnout lze ovšem také po modelu uzpůsobenému pravidlům série TCR, kdy převodovkou je šestistupňová sekvence Sadev. Počítat můžete také s většími předními brzdami AP, cena však narostla na 110 000 Eur (2 973 200 Kč.
V obou případech je standardem pohon předních kol, 18palcové lité ráfky či mechanický samosvor. Uvnitř pak nechybí plnohodnotná ochranná klec či závodní skořepina. Tím nám ale technický popis končí, dodat již můžeme pouze detaily spojené s objednáním vozu. Po „e-mailové poptávce zaslané Lauře” (tak hovoří tisková informace...) je třeba uhradit depozit ve výši 10 000 Eur(270 tisíc Kč), respektive 20 000 Eur (540 tisíc Kč) za verzi TCR. Samotné vozy pak budou k mání od března.
Seat Leon Cup Racer je k mání ve dvou variantách, jenž se liší převodovkou. Výkon 330 koní je ale standardem pokaždé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz