Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose

(+ video) Ostrý německý hatchback se pochlubí chytrou přední nápravou, jenž musí zvládat 330 koní. O přítlak se pak stará mohutné zadní křídlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose

12.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Ostrý německý hatchback se pochlubí chytrou přední nápravou, jenž musí zvládat 330 koní. O přítlak se pak stará mohutné zadní křídlo.

Ještě před pár měsíci o nové závodní sérii TCR (Touring Car Racing Series) vědělo jen pár nadšenců. Jelikož se ovšem šampionát těší velké oblibě automobilek, asi bychom se neměli divit, že jen získává na prestiži. Ta pro změnu nutí výrobce k stále rozsáhlejšímu vývojovému a testovacímu programu, který již začíná připomínat přípravy na mnohem známější podniky. Je však třeba dodat, že i nadále se pohybujeme v poloprofesionálním prostředí, kde samotné vozy vycházejí bez daně na nějakého dva a půl milionu korun.

V loňském roce jsme si mohli představit kupříkladu VW Golf TCR či Alfu Romeo Giulietta TCR, mnohem větší pozornost jsme však věnovali soutěžnímu provedení Opelu Astra. V jeho odhalování budeme pokračovat i dnes, neboť technici značky vyrazili s poladěným hatchbackem na portugalský okruh Circuito de Estoril. Zde proběhlo pětidenní testování a finální ladění, na jejichž základě budou moci být první exempláře na konci února předány zákazníkům.

Vývojový tým věnoval speciální pozornost přední nápravě, neboť „v závodním voze se 330 koňmi a pohonem předních kol je to klíčový komponent. Nejen brzdění čí řízení, ale také akcelerace ovlivňuje co do podélného a příčného přetížení chování předních kol,“ vysvětluje úskalí technický ředitel divize Opel Motorsport Dietmar Metrich.

A rovněž i dodává, že „nejde jen o časy na kolo, ale také o opotřebení pneumatik. Kdokoliv tedy má vůz s dobře fungující přední nápravou, má očividnou výhodu před těžkou konkurencí. A jelikož oblast zavěšení předních kol není v pravidlech TCR přímo specifikována, máme v designu přední nápravy značnou volnost.“

Mimo to ovšem technici kladli velký důraz také na základní nastavení, se kterým by závodníci neměli mít problém dosáhnout na maximální potenciál vozu. Metrich totiž zastává filozofii, podle které „je vždy snadnější udělat z rychlého závodního vozu spolehlivý než udělat ze spolehlivého rychlý. Nicméně potřeba jsou obě vlastnosti.“

Astra TCR by tedy vyjma sofistikované přední nápravy měla nabídnout i působivou mechanickou přilnavost danou šasí, koly a pneumatikami. Stejně tak ovšem lze počítat s aerodynamickým přítlakem, o který se stará čelní splitter a mohutné zadní křídlo. Na ovladatelnost má pak značný vliv i nízká hmotnost 1 200 kilogramů.

Dodat pak již můžeme jen tolik, že produkci oněch 330 koní (a 420 Nm točivého momentu) má na starosti přeplňovaná jedna šestka, která byla spřažena se šestistupňovou závodní převodovkou s pádly pod volantem. Interiér byl pak vykuchán prakticky až na dřeň, z palubní desky tak kupříkladu zbyla jen silueta.


Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 1 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 01Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 2 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 02Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 3 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 03Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 4 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 04Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 5 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 05Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 6 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 06Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 7 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 07Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 8 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 08Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 9 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 09Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 10 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 10Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 11 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 11Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 12 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 12Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 13 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 13Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose - 14 - Opel Astra TCR 2016 nova sada 14
Opel Astra OPC má aktuálně za sebou pětidenní testování v Estorilu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše