Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I takové auto dnes vyrábí Mercedes. Nabízí hodně zvláštní věci, na luxus zapomeňte
2.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Mercedesy platí za luxusní auta, a to i když se jedná o typy, které si s něčím takovým moc netykají. Značka přesto zůstává věrna tradicím a představila stroj mířící úplně jiným směrem.
Mercedes-Benz třídy G vznikl na konci sedmdesátých let minulého století jako vojenský speciál. Hranatý off-road s pohonem 4x4 nakonec vyjel i na silnice jako civilní auto, nadále ale zůstával také specializovaným prostředkem pro potřeby pohraniční stráže, vojáků, policistů a dalších bezpečnostních sil. Mezi bojovými organizacemi zájem o něj trvá, proto na trh přichází další, drsně vyhlížející verze.
Představený model Mercedes-Benz G MRV 6,2 v názvu skrývá slova Multi Role Vehicle (víceúčelový vůz) a informaci o celkové hmotnost 6,2 tuny. Je další evolucí projektu lehkých obrněných hlídkových aut, liší se novým odpružením a pancířem pod podlahou, což zvyšuje ochranné schopnosti cestujících. Jak je vidět, chybí mnoho dílů vnější karoserie, otevřené tělo není vhodné pro přímou účast v bojových operacích.
Primárním účelem je průzkum a převoz skupin zvláštních jednotek. Maskovaný Mercedes se vyhýbá přímému kontaktu s protivníkem, proto největší hrozbu znamenají nástražné výbušné systémy. Pro zlepšení ochrany proti minám slouží anti-fragmentační vícesložková vrstva podlahy vyrobená ze syntetického materiálu.
Mercedes-Benz G MRV 6,2 překonává rozbité silnice a neprobádané stezky pomocí portálových náprav s dvojicí tlumičů a pružin pro každé kolo. Asistují přitom centrální systém ovládání tlaku pneumatik včetně dofukování a off-roadové gumy o rozměru 305/80 R18 na obě nápravy. Nájezdový a sjezdový úhel odpovídá hodnotě 40 a 42 stupňů.
Světlá výška dosahuje 41,2 centimetrů, to umožňuje brodění vodou do hloubky jednoho metru. Délka vozidla je 5,52 metru, rozvor 3,42 metru, šířka 2,17 metru a výška je 2,18 metru nad zemí. Pozoruhodností může být silný trubkový rám kolem kabiny bez dveří a bez čelního skla. Posádku tvoří až šest vojáků v plné polní, nebo tři tuny nákladu. Čtyři lidé mohou využít anatomické sedačky s čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Navíc může hlídkový Mercedes táhnout přívěs o hmotnosti dvě tuny. Podvozkové části a kabina pochází ze sériových součástí civilního G řady W461.
Pod zelenou kapotou za chromovým krytem chladiče s hvězdou uprostřed trůní třílitrový šestiválcový vznětový motor V-6 OM642DE30LA o výkonu 138 kW (188 koní) a 400 Nm, se kterým spolupracuje pětistupňová automatická převodovka W5A 580 s redukcí. Jednou z výhod tohoto pohonu je schopnost běžet na nekvalitní palivo, což není neobvyklé v zemích třetího světa.
Výroba je připravena, Daimler čeká na zájem ozbrojených složek. Stálým zákazníkem je Bundeswehr, který již má dobré zkušenosti s Mercedesem na bojových misích. Další objednávky se očekávají ze zahraničí - jak moc tam bude MRV úspěšný, ukáže teprve čas.















Mercedes-Benz G MRV 6,2 budí respekt svým drsným charismatem, respekt si vybude už napohled
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 9 hodinami
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
před 8 hodinami
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 9 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
před 11 hodinami
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
dnes
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
