Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily

(+ živé foto) Na Emerg-E zdánlivě není co odhalovat, předchozí úniky odhalily vše. Ale jen co do vzhledu, teď přidáváme i technické parametry.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily

4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Na Emerg-E zdánlivě není co odhalovat, předchozí úniky odhalily vše. Ale jen co do vzhledu, teď přidáváme i technické parametry.

Infiniti postupné odhalování Emerge-E vůbec nevyšlo. Možná se tak stalo i proto, že s ním začalo již loni v listopadu, tento a následující krok ale byly na každý pád těmi posledními, které proběhly pod kontrolou automobilky. Již v první polovině února totiž unikly patentové snímky vozu a nakonec se ven dostaly i ty skutečné. Měli jsme zprvu zato, že jde o oficiální odhalení, ale byl to další únik. A aby toho nebylo málo, i technické specifikace pro vás máme zatím bez oficiální premiéry. Jsou ale bezpochyb těmi, které se dozvíme zítra, nebo v úterý.

Již z dřívějška víme, že koncept nejenže naznačuje design příštích modelů Infiniti, má i svou technickou výjimečnost. Mělo jít o sportovní vůz poháněný sílou elektřiny generovanou mimo jiné zážehovým spalovacím motorem 1,2 s kompresorem, to byly ale veškeré známé technické podrobnosti. Teď víme mnohem více.

Pohon samotného auta totiž bude mít na starosti dvojice vzadu uložených elektromotorů s úctyhodným celkovým výkonem 300 kW (408 koní). Ty budou brát energii ze skromnějšího, leč zatím blíže neupřesněného „paklíku” lithio-iontových akumulátorů, které se postarají o dojezd maximálně 50 kilometrů. Bída s nouzí? To tedy, ale jak už bylo zmíněno, navrch bude elektřinu vozu dodávat také generátor poháněný tříválcovým „benzinem” o objemu 1,2 litru s přeplňováním kompresorem. Jde o stejný motor, který najdeme v produkčním Nissanu Micra DIG-S Turbo, jenž se může pochlubit stokoňovým výkonem. S ním a konvenční palivovou nádrží by se pak měl dojezd prodloužit až na teoretických 480 kilometrů bez nutnosti dobíjet či tankovat. A to není vůbec špatné číslo.

Že je tolik motorů v jednom autě holý nesmysl? Jak se to vezme. Docela nedávno jsme psali o podobně koncipovaném autě, které nám smysl dávalo. A zdá se, že Infiniti přesně o takovém uvažuje, i když motor 1,2 s kompresorem může být až příliš skromný. Tato koncepce totiž dovoluje vozu mít na jednu stranu ohromující výkon (což 400 koní jistě je), adekvátní dynamiku a přitom jím příliš nezatěžovat vůz jako celek, a to ani z hlediska provozních nákladů.

U Infiniti to tedy s cenou příliš nevychází, i když ani ta vlastně nevypadá špatně. Jde o lehké sportovní kupé využívající řadu drahých materiálů (celá karoserie je z uhlíkových vláken) a nikoli tuctový sedan - v takovém kontextu není předpokládaná cena 150 000 amerických dolarů (necelé 3 miliony Kč) vůbec přehnaná. Použití stejného řešení v obyčejnějším voze by pak mohlo vést k ještě mnohem příznivější kombinaci ceny a výkonu.

A o jakých že výkonech to vlastně hovoříme? Přesné specifikace zatím neznáme, možná je ani Infiniti nezveřejní - vůz by každopádně měl nabídnout zrychlení na 100 km/h za 4 sekundy a uhánět rychlostí alespoň 210 km/h. To není mnoho, ale zde lze očekávat spíše elektronické omezení než přirozené maximum. Jestli něco vozy podobného ražení (tzv. range-extenders) nezvládají, pak je to dlouhodobá jízda pod vysokou zátěží, což přirozeně pramení z nesouladu maxim výkonu elektromotorů a spalovacího agregátu.

Co je jistě zajímavé, toto auto se může dostat do výroby. Infiniti z toho co víme zatím nemá žádný konkrétní plán, ale něco takového si minimálně přeje. Zda si to s ohledem na výše zmíněné přejete i vy, to nám můžete prozradit v přiložené diskuzi.


Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 1 - Infiniti Emerg-E zive 01Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 2 - Infiniti Emerg-E zive 02Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 3 - Infiniti Emerg-E zive 03Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 4 - Infiniti Emerg-E zive 04Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 5 - Infiniti Emerg-E zive 05Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 6 - Infiniti Emerg-E zive 06
Naživo v Ženevě vypadá Emerg-E stejně dobře jako na studiových fotkách

Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 7 - Infiniti Emerg-E 02Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 8 - Infiniti Emerg-E 03Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 9 - Infiniti Emerg-E 04Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 10 - Infiniti Emerg-E 05Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 11 - Infiniti Emerg-E 06Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 12 - Infiniti Emerg-E 07Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 13 - Infiniti Emerg-E 08Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 14 - Infiniti Emerg-E 09Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 15 - Infiniti Emerg-E 10Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 16 - Infiniti Emerg-E 11Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 17 - Infiniti Emerg-E 12Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 18 - Infiniti Emerg-E 13
Dříve uniklé snímky Emerg-E řekli vše podstatné, teď známe i klíčové technické parametry

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.