Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV

Novinka Infiniti skutečně použije platformu i motory Mercedesu. Neobvyklý vzhled a jméno Sebastiana Vettela mu pak mají zajistit enormní prodeje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV

27.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka Infiniti skutečně použije platformu i motory Mercedesu. Neobvyklý vzhled a jméno Sebastiana Vettela mu pak mají zajistit enormní prodeje.

Tak tu konečně máme první reálný pohled na nový hatchback Infiniti. I když slovo „hatchback“ bychom asi neměli používat bez dalších souvislostí, neboť japonská automobilka vidí svůj nový model Q30 jako mix tří karosářských verzí. Koncept, který se v roce 2015 stane realitou, má stylem připomínat kupé, praktičností se rovnat hatchbacku a vyšší světlou výškou zařadit poblíž SUV. Rozhodně bychom tak neměli očekávat nic obyčejného.

V tomto smyslu ostatně již Andy Palmer, šéf globálního produktového plánování mateřské značky Nissan, naznačil, že produkční Infiniti Q30 zamíří někam „mezi Audi A3 a Q3“. To podle kolegů z britského Autocaru znamená, že vůz dostane podvozek stavitelný ve třech různých výškách. Na luxusnější Nissan Qashqai ale máme zapomenout, místo toho chce novinka posouvat nastavené mantinely trhu o trochu dále.

Po stránce technické ale již Infiniti takovým průkopníkem nebude. Q30 totiž má jako základ využít platformy MFA od Mercedesu, na které již stojí třída A, třída B, CLA a GLA. I japonský „hatchback“ tak bude předokolkou (v jeho případě systém 4x4 ani neočekáváme), do finálního naladění šasí by ale měl své zkušenosti vnést i Sebastian Vettel.

Od třícípé hvězdy pak budou pocházet čtyřválcové motory, v rámci snižování emisí by ale Infiniti klidně mohlo zamířit i do skladů Renaultu. V tomto směru ale prozatím nebylo nic upřesněno, nebudeme tedy zbytečně spekulovat. Ostatně, od výroby je Infiniti Q30 vzdáleno nějaké dva roky, přihodit se tak může všelicos.

Samotná montáž by přitom měla probíhat v továrně Nissanu v britském Sunderlandu, kde již začaly práce spojené s vybudováním nových oddělení. Pokud ovšem bude Infiniti Q30 úspěšné, pak automobilka zapojí do hry i výrobní zařízení v Mexiku, které bude zásobovat severoamerický trh.

Značka přitom očekává, že nový model Q30 by se mohl v Evropě vyrábět v počtu 50 tisíc kusů ročně. To je ovšem poměrně odvážný plán, pokud uvážíme, že za sedm letošních měsíců Infiniti celosvětově prodalo 66 tisíc exemplářů z celého svého portfolia. Q30 se tak bude muset opravdu snažit.


Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV - 1 - Infiniti Q30 prvni sada 01Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV - 2 - Infiniti Q30 prvni sada 02Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV - 3 - Infiniti Q30 prvni sada 03Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV - 4 - Infiniti Q30 prvni sada 04Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV - 5 - Infiniti Q30 prvni sada 05Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV - 6 - Infiniti Q30 prvni sada 06
Nové Infiniti Q30 nebude jen klasickým hatchackem, přidat má také líbivost kupé a vyšší světlou výšku SUV

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.