Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR dostane přes 600 koní, stovku by mohl udělat za 3,5 s
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná vrcholná verze se bude pyšnit rovněž upraveným bodykitem či karbonovými brzdami. Nejspíše však dorazí až v roce 2017.
Britská automobilka nám v posledních měsících představila dva nové sedany XE a XF. Ty by měly razantním způsobem nakopnout prodeje, které zejména v prvním letošním čtvrtletí na evropské půdě začínají poměrně rychle klesat. Mimo to ovšem značka chystá také zcela nového „image-makera“, tedy model, o jehož vlastnictví by snil celý svět. Asi přitom nebude překvapením, že základem pro takový vůz se stane Jaguar F-Type.
Jak asi očekáváte, řeč je o verzi SVR, za kterou bude stát divize Special Operations. Ta by měla jaksepatří upravit přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který by v důsledku této kúry měl produkovat více než 600 koní. To je ovšem prakticky jediný údaj, s nímž můžeme stoprocentně počítat, veškerá další fakta jsou již zahalena mlhou spekulací a dohadů.
Pokud si ovšem posvítíme na speciální provedení F-Type Project 7, pak bychom daný opar měli trochu rozehnat. Toto provedení by totiž pro verzi SVR mohlo být odrazovým můstkem, neboť v jeho případě Jaguar vyladil motor na 575 koní a 680 Nm točivého momentu. S tímto výkonem pak dvoumístné kupé zvládlo sprint na stovku za 3,9 sekundy.
Výkonnější novinka by tuto disciplínu mohla stlačit někam k 3,5 sekundám, v případě verze s pohonem všech kol pak možná ještě níže. Zatím ovšem nebylo potvrzeno, že Jaguar pustí do prodeje jak systém 4x4, tak i zadokolku. Stejně tak se ostatně můžeme ptát, zda k mání bude pouze automatická převodovka, či rovněž manuál.
Dá se však předpokládat, že zcela jistě můžeme počítat s aktivním zadním diferenciálem, karbon-keramickými brzdami a bodykitem z uhlíkových vláken již ve standardu. Modifikován pak nejspíše bude i podvozek, řízení a změnami projde rovněž interiér. Na jakékoliv náznaky v těchto oblastech si ale budeme muset jaksepatří počkat.
Momentálně navíc ani není jisté, kdy by se F-Type SVR mohl objevit. Pokud ovšem vezmeme v potaz, že v roce 2017 Jaguar oslaví 95. výročí vzniku, přičemž standardní provedení někdy v té době bude čekat facelift, pak možná nejsme daleko od středu terče.
Chystaný Jaguar F-Type SVR použije jako odrazový můstek edici Project 7
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva