Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar znovu zvažuje malý model, dostal by pohon předních kol
14.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové pošilhávají po nižších patrech trhu, kam by sestoupili s předokolkou. Ač bude třeba nová architektura i motory, tlak Bruselu je neúprosný.
V minulosti jsme již párkrát informovali o záměrech Jaguaru sestoupit do nižších pater trhu. Nyní je daný krok opět ve hře, jak potvrdil šéfdesignér značky Ian Callum. Ten zároveň zmínil i svou lásku k malým vozům a dodal, že svět se mění velmi rychle. „Proto si myslím, že na trhu s malými vozy máme nemalé příležitosti. Na druhou stranu se ovšem jedná o náročný byznys, neboť tento segment je plný konkurence a velmi se zde hledí na cenu.“
Callum taktéž prohlásil, že ještě v několika málo předchozích letech byla značka příliš malá na to, aby mohla přemýšlet o sestupu do kategorie, kde se hraje více na obrat než na zisk z jednoho prodaného kusu. Nyní ale uvnitř automobilky existuje hnací síla, která k prozkoumání takového trhu přímo vybízí. Dá se přitom předpokládat, že oním motorem jsou nejspíše plány byrokratického Bruselu a nové emisní normy.
To ostatně Callum nepřímo potvrzuje, když dodává, že daný sestup by byl spojen s pohonem předních kol. Tedy s koncepcí, která poskytuje posádce dostatek místa v zavazadelníku i na samotných sedadlech. Zároveň je s ní spojena i mnohem nižší spotřeba a emise CO2 než se zadokolkami či čtyřkolkami. Pokud se tedy Jaguar chce stát významným globálním hráčem, nic jiného mu vlastně nezbývá.
„Podle mého názoru, pokud zamíříme pod model XE, pak bychom tak měli učinit s pohonem předních kol. Myslím, že svět to bude akceptovat, zvlášť když na tuto hru přistoupilo i BMW,“ zmiňuje konkurenci britský designér. A dodává, že v moderním světě se již nemusíme obávat nepříliš záživného řízení jako u starých předokolek. Soudobé technologie totiž podle něj dokážou zázraky a vtáhnou vás do děje i u takové koncepce.
Mohlo by se tedy zdát, že vše je již upečené a my si jen počkáme, než nám Britové svůj nový chleba předloží k ochutnání. Nicméně Callum dodává, že přechod na pohon předních kol vyžaduje zcela novou architekturu, kterou Jaguar aktuálně nemá k dispozici. Pokud tedy k sestupu do nižších pater trhu dojde, pak se tak rozhodně nestane v nejbližších letech.
Ač se ovšem jedná o poněkud vzdálenější budoucnost, můžeme ji považovat za skoro jistou. Kromě Calluma má totiž daný projekt zastání i v globálním technickém šéfovi značky Nicku Rogersovi. Ten navíc dodal, že kromě nové architektury by daná předokolka dostala i odlišné pohonné ústrojí než stávající modely Jaguaru, tedy nejspíše hybridní jednotku.
Tím máme víceméně potvrzeno, že daný model by byl především zbraní proti stahující se bruselské smyčce. A z toho důvodu jej vlastně můžeme i očekávat, přičemž s ohledem na chystané přísnější emisní normy by do prodeje dorazil někdy na počátku nové dekády. Uvidíme tedy během pár let, zda naše křišťálová koule nelže...
Zvažovaná předokolka Jaguaru se již ukázala na několika neoficiálních ilustracích. Blíže k realitě je přitom první pár, který staví na novém designovém jazyku značky
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 10 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 11 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva