Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar zvažuje další SUV, zařadilo by se pod dolaďovaný F-Pace
7.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ špionážní foto) Britové brzy představí své první SUV F-Pace. Zamířit však chtějí i do nižšího segmentu, kde se odehrávají skutečné prodeje.
Před pár dny jsme si posvítili na nový Jaguar F-Pace, který se naživo představí odborné i laické veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu. Dynamicky chce převálcovat Porsche Macan, v rámci registrací pak má značku nakopnout do vyšších sfér. Britská expanze tím ovšem neskončí, místo toho máme spíše tu čest s jejím počátkem. Šéf prodejního oddělení Andy Goss totiž uvedl, že Jaguar se hodlá stát globální značkou.
Aby ovšem k takovému kroku mohlo dojít, musí značka rozšířit své portfolio. V tomto směru tu již máme nový sedan XE a zakrátko dorazí zmíněný F-Pace, přičemž zmínit můžeme i nedávno odhalené XF. Skutečné prodeje se však odehrávají v poněkud nižším segmentu, kde operuje Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque. Jen tyto dva modely přitom podle Gosse dovedou oslovit 200 000 zákazníků ročně.
Je tedy zjevné, po jakém segmentu Britové pošilhávají, přičemž střetnout se nehodlají pouze s modely sesterské značky, ale také s Audi Q3, BMW X1 či Mercedesem GLA. To šéf prodejního oddělení jen potvrzuje, neboť dodává, že „pokud Jaguar vyrobí vůz, který se v hierarchii zařadí pod XE, pak to nebude sedan“. Důvodem je přitom ten fakt, že o takový model není v prémiovém segmentu enormní zájem.
„Pokud se podíváte na vývoj globálního trhu mezi současností a rokem 2020, pak veškeré segmenty zahrnující crossovery, sportovní crossovery a SUV počítají s nemalým růstem, a to proto, že daný trend je celosvětový. Takový Land Rover přitom globální značkou je, ale Jaguar bohužel nikoliv. Na mnoha místech jej tak nenajdete, neboť ještě donedávna vyráběl jen zadokolky s osmiválcovým motorem.“
Směřování značky je tedy jasně dané, hned tak k němu ovšem nedojde. Goss totiž dodává, že zatímco německá konkurence aktuálně pošilhává i po těch nejokrajovějších částech trhu, Jaguar se teprve začíná zabydlovat v těch hlavních kategoriích. Jakmile ovšem bude ukončena modernizace kmenového portfolia, přijdou na řadu další novinky.
Goss naznačuje, že aktuálně Britové pomalu hrají šachy a připravují své budoucí tahy, přičemž k dispozici mají platformu, továrny a s ohledem na stále vyšší registrace zjevně i finance. Zahlcení trhu se ale obávat nemusíme, neboť prodejní šéf značky dodává, že v nejbližších letech Jaguar rozhodně nedosáhne na pomyslný strop.
Důležité je, aby každá novinka dodržela dynamické standardy. „Jaguar je vnímán jako sportovní automobilka. Pokud tedy každý nový produkt bude odpovídat tomuto renomé, pak je jeho prodejní potenciál nemalý.“ Ambice jsou tedy dané, nyní jen stačí, aby byly naplněny.
Jaguar F-Pace je prvním výletem značky do segmentu crossoverů a SUV. Jen u jednoho zástupce ale zřejmě Britové nezůstanou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 7 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 8 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 10 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 22:11 - jerry
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Volkswagen obecne 05.03. 19:16 - Zajda
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda