Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia GT4 Stinger plně odhalena, se zadním pohonem a 320 turbokoňmi
13.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
U Korejců na velkou zábavu nejsme zvyklí a pro Kiu to platí dvojnásob. Kupé s pohonem zadních kol, 320 koňmi, manuální převodovkou prostě chceme.
Chystané korejskou kupé jsme vám v minulosti přinesli už v souvislosti s prvním avízem pro Detriot. Napsali jsme, že značka chystá novinkou zaujmout zábavnými jízdními vlastnostmi a novým atraktivním designem. Výraznějších obrysů nabrala novinka spolu s další uvolněnou fotografií. Tehdy se již vědělo o koncepci 2+2 a pohonu zadních dvacetipalcových kol, spekulovalo se však, že by GT4 Stinger mohl dostat šestiválec - zřejmě z Genesisu Coupe od sesterské značky Hyundai.
Pozdější informace už hovořily o jasném nárzvu a čtyřválcovém přeplňovaném dvoulitru s výkonem 320 koní. Nakonec jsme přidaly údaje o brzdové soustavě od Bremba a těšili se na oficiální uvedení konceptu do Detroitu. Konečně ho tu máme v plné parádě včetně oficiálních fotografií interiéru i celého vozu v pohybu a můžeme přidat zbytek toho, co by vás mělo zajímat. Takže pojďme na to.
Nové korejské kupé s pohonem zadních kol zůstává designem příbuzné s ostatními modely značky Kia. Odkazuje se na ně charakteristickou přední maskou nazvanou „Tiger Nose Grille”, přidává navíc velmi neobvyklé vertikální světlomety s technologií LED. Spolu se žlutým lakem karoserie vyniká poměrně nízký a sebevědomý posaz na silnici, stejně jako průduchy v kapotě, dvě velké koncovky výfuků či svalnaté blatníky. Také si všímejte zkosené střechy, která zřejmě hledala spolu s blatníky inspiraci u "transformerského" Camara.
Most do USA bychom na konceptu našli i v dalších detailech. Směrem k zádi se zužující prosklení zjevně dodá na dojmu, že nesedíte v interiéru, ale spíše v kokpitu. Záď je zajímavá zejména velkými koncovými svítilnami ve tvaru písmena C. Přední lízátko pod nárazníkem je údajně opravdu z karbonu, stejně jako části zajímavých dvacetipalcových ráfků s centrální maticí.
Konfigurace interiéru zůstala dle původních předpokladů v konstelaci 2+2. Minimalistická kabina je příznačná minimálním počtem tlačítek a naopak velkým obsahem kovových prvků. Sedadla s integrovanou opěrkou slibují celkem slušnou oporu tělu a podezření máme, že pocházejí od firmy Recaro. Našli bychom tu také volant s červeným naznačením středové polohy a zploštělou spodní částí. Zajímavostí, která se jen tak nevidí, jsou průhledné A-sloupky a popruhy namísto dveřních klik. Palubní deska nám svým horním ohraničením, které navazuje na linii dveří trochu připomíná řešení z Opelu Insignia. Zdá se, že zadní místa budou spíše nouzová, ale u vozu pro zábavu nás to vůbec neruší.
Po výstavní premiéře je už na beton jasné, že pod přední kapotou najdeme čtyřválcovým motor 2,0 T-GDI, jehož název prozrazuje turbodmychadlo a přímé vstřikování benzinu. Výkon dosahuje 235 kW, a tedy 320 koňských sil. Na zadní nápravu (tvořenou stejně jako vpředu dvojitými lichoběžníky) se točivý moment přenáší přes nakrátko poskládanou šestistupňovou manuální skříň. Pokud by se takové řešení objevilo i později v sériové výrobě, mohli bychom si být jistí, že maximální rychlost možná nebude oslnivá, ale o to větší zábava s tím autem bude. Mezi další výrazné a již potvrzené prvky konceptu GT4 Stinger patří také brzdová soustava Brembo s dvoudílnými vrtanými plovoucími kotouči a čtyřmi pístky. Dvacetipalcová kola z hliníkové slitiny jsou obuta do penumatik Pirelli P Zero.
Kia si od budoucího vozu tohoto ražení slibuje vyvrácené krky přihlížejících a skvělé jízdní zážitky jeho řidičů na běžné silnici i na uzavřeném okruhu. Pokud by něco takového skutečně korejci vyráběli, zřejmě by jim to jedině prospělo. My v takový vůz pevně věříme a doufáme, že se dostane i na Starý kontinent, protože takové Subaru BRZ nebo ekvivalentní Toyota GT 86 mají minimálně o 100 koní méně a právě takový výkon navíc by jistě uvítali.
Klobouk dolů. Pokud Kia něco takového nabídne i v Evropě, budeme se na ni zřejmě rázem koukat jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam