Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4: produkční verze nafocena bez maskování, od studie se liší jen detaily
1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový korejský sedan je prozatím určen jen pro čínský trh, který hodlá okouzlit benzinovými motory a košatou výbavou již ve standardu.
S koncepční Kiou K4 jsme se poprvé a prozatím naposledy setkali v dubnu, kdy tento korejský sedan debutoval na pekingské Auto China. Při té příležitosti jsme i uvedli, že na Starém kontinentu novinku s největší pravděpodobností neuvidíme, i když tato možnost samozřejmě vyloučena není. Hierarchicky se totiž Kia K4 zařadila mezi modely K3 a K5, které my známe jakožto Cee'd a Optima. Oba dva tyto vozy se navíc v českých luzích a hájích prodávají, není tedy důvod, proč by do Evropy nemohl zamířit i nový sedan.
Od těchto úvah ale raději zamiřme k produkční verzi, která byla momentálně nachytána během finálních testů před říjnovým zahájením prodeje na svém budoucím působišti, tedy v Číně. Od konceptu se K4 liší jen drobnými detaily, mezi něž patří třeba menší litá kola nebo pozměněné mlhovky. Mimo to pak chromované kliky nahradily kousky lakované stejnou barvou jako zbytek karoserie. Tím ale souhrn změn víceméně končí.
Po stránce mechanické pak sedan i nadále bude používat přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec GDI Turbo, který přední kola zásobuje výkonem 201 koní. Mimo to by ovšem portfolio měla tvořit také Jedna-osma naladěná na 148 koní a 175 Nm nebo dvoulitrový motor produkující 165 koní a 194 Nm. V obou případech se přitom jedná o atmosférické agregáty, jež doplní šestistupňový manuál.
Model osazený přeplňovaným motorem pak bude osazen sedmistupňovou dvouspojkou, spotřebu či jízdní dynamiku ovšem značka neudává ani v jednom případě. Poinformovat tak můžeme pouze o délce, která by se měla natáhnout na 4,72 metru, a rozvoru, jenž činí 2,7 m. Samotná platforma přitom byla převzata ze sesterského Hyundai Mistra.
Uvnitř kabiny má pak Kia K4 nabízet šest airbagů, stabilizaci, zpětnou kameru, startovací tlačítko či multimediální systém UVO již ve standardu. Základní model by přitom měl vyjít na 140 000 čínských yuanů (cca 451 600 Kč), vrcholné provedení osazené turbomotorem a automatem vyjde na 180 000 RMB (580 600 korun).
Produkční Kia K4 se oproti konceptu změnila jen minimálně
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 6 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
Nejčtenější články
- Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 - Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30.3.2024 - VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024 - Auto od čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, je okamžitě hit
30.3.2024 - Tesla poprvé rozjela velkou reklamní kampaň na sociálních sítích, jejím kvartálním prodejům teče do bot
30.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.29. 14:30 - pavproch
- Cyklistické vlákno 04.29. 14:03 - jarka
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 13:28 - petr_riha
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan