Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia stoupá stále výš. Pro ni už tak extrémní Stinger má dostat motor 5,0 V8
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kia už představila na její poměry velmi neobvyklý stroj s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol, u této verze ale jeho nabídka skončit nemá, zdaleka ne.
Nová Kia Stinger by měla na evropské trhy včetně toho českého dorazit až ve čtvrtém kvartálu, ceny se přitom dozvíme až krátce před zahájením prodeje. Fanoušci vozu se tedy ještě nějakou tu chvíli budou muset obrnit trpělivostí, přičemž alespoň v duchu mohou vybírat mezi jednou dieselovou a dvěma benzinovými verzemi. Kromě přeplňovaného dvoulitru totiž i do českých luhů a hájů dorazí provedení GT osazené 3,3litrovým šestiválcem twin-turbo s 370 koňmi.
To na značku Kia rozhodně není skromná nabídka, ani tento výčet motorů ale nemá být konečnou. Dle nových informací by totiž ve vývoji mělo být i osmiválcové provedení, které používá atmosférický pětilitrový agregát Tau, který v případě sesterského Hyundai dává 425 koní a 519 Nm točivého momentu. Je pak otázkou, zda by Kia disponovala stejnými čísly, to ale v tuto chvíli celkem nepodstatné.
Jakkoliv přitom Stinger dostal do vínku novou platformu, kterou používá i nově odhalené Genesis G70, některé její součásti najdeme rovněž u architektury většího G80. Do jeho motorového prostoru se přitom zmíněný osmiválec vejde, pravděpodobně by tak měl padnout jako ulitý rovněž pod kapotu Kie. Začíná vám stoupat tep? Ještě zabrzděte, bohužel pro vás máme menší zklamání.
Kevin Hepworth, manažer australské divize značky pro vztahy s veřejností, totiž uvedl, že k protinožcům se Stinger V8 nedostane. Podle něj sice Kia osmiválcové provedení skutečně testuje, to ovšem bude určeno jen pro některé trhy. Mezi ně bude stoprocentně patřit Amerika, dále se uvidí. Jelikož ovšem máme pocit, že u nás bude omezený zájem i o šestiválec, s osmiválcem příliš nepočítáme.
Je samozřejmě možné, že Kia překvapí, ta pravděpodobnost je ale příliš malá. O příchodu manuální varianty pak nemá smysl ani spekulovat, všechny nabízené verze totiž počítají standardně s osmistupňovým automatem. Stinger V8 v tomto směru jistě nebude výjimkou, ve hvězdách je ovšem volba mezi pohonem zadních a všech čtyř kol. I ta by ale mohla být zachována.
Naživo se nám Kia Stinger již ukázala v řadě barev...
...na oficiální fotogalerii ale předvádí hlavně červený odstín karoserie. Pokaždé přitom počítá s šestiválcem či čtyřválci, nově by ale mělo dorazit i osmiválcové provedení
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 3 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 27 minutami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před hodinou - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 3 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 4 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda