Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada chce zlepšit kvalitu modelů i servisů, zaujmout ale hodlá i nízkými cenami
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje tradiční ruské značky se propadají rychleji než samotný trh. Nový plán má zajistit větší konkurenceschopnost, i na úkor ojetin ze Západu.
O problémech ruského trhu jsme dnes již hovořili v článku o šrotovném, které by mělo automobilovému průmyslu vlít alespoň trochu čerstvé krve do žil. Profitovat by z něj mohla také značka Lada, která se rovněž musí potýkat s odlivem klientely. Ten byl přitom v loňském roce větší než v samotné zemi, neboť zatímco celkové registrace poklesly o 5,5 procenta na 2,78 milionu nových vozů, Lada prodala „jen“ 481 000 exemplářů, tedy o 19 procent méně než v roce 2012.
Šéf značky Bo Andersson ovšem na moskevském autosalonu představil nový plán, na jehož základě by Lada měla do roku 2016 opětovně opanovat 20procentní podíl na trhu. Do konce dekády by pak navíc automobilka měla začít vyrábět milion vozů ročně, což aktuálně nezní jako příliš reálné prohlášení. Zvláště když si uvědomíme, že mateřský koncern AvtoVAZ spadající pod alianci Renault-Nissan nedávno oznámil, že pro příští tři měsíce sníží produkci o 25 000 kusů kvůli klesající poptávce.
Na druhou stranu má ovšem Lada v ohni opravdu zajímavá želízka, díky kterým by zájem o modely značky mohl potěšeně narůstat. Pokud vám přitom na mysl přišly koncepty Vesta a X-Ray 2, pak jste trefili hřebíček na hlavičku. S těmito modely se automobilka bude snažit zvrátit stávající smýšlení zákazníků, z nichž polovina Ladu miluje a druhá nenávidí. To by se mohlo podařit, neboť aktuálně asi nenajdete člověka, který by o obou zmíněných konceptech smýšlel vysloveně negativně.
Prozatím se přitom značka bude soustředit na ruský trh, neboť podle Anderssona „nemůže být konkurenceschopná v zahraničí, pokud nebude konkurenceschopná na domácím trhu.“ Jakmile bude dobyto Rusko, obrátí Lada svou pozornost na bývalé země Sovětského svazu a ve třetí fázi také na klíčové exportní trhy. Mezi ty přitom patří Německo, Švédsko a Egypt.
Dalším pilířem, na kterém bude stát nová strategie, je zlepšení služeb u jednotlivých dealerů. Nyní totiž zákazníci přicházejí do showroomů, kde dostanou náhradní díly, jež nepokrývá záruka. To se ale má změnit, neboť značka chce znovu získat loajalitu domácího publika. Na to přitom není potřeba složitých technologií, jelikož lidé chtějí jen „dobrou převodovku, řízení, brzdy a klimatizaci.“
Finální oporou pak bude příznivá cena, která bude nastavena tak, aby mohla soupeřit s exportem ojetin ze Západu. Vozů z druhé ruky by se totiž jen za letošní rok mělo v Rusku prodat na pět milionů exemplářů. Andersson ovšem doufá, že díky lepší kvalitě vozů i servisů zákazníci nesáhnou po tříleté ojetině, ale za stejné peníze dají šanci zcela novému modelu Lady.
Zda tento plán vyjde či nikoliv, to zjistíme již na konci letošního, respektive na počátku příštího roku, kdy k dispozici budou čísla za všech dvanáct měsíců. V tomto směru přitom šéf Lady „počítá s nejhorším, ale doufá v to nejlepší“.
Koncepty Vesta a X-Ray 2 jsou jedním ze základních pilířů, na kterých má ležet budoucí úspěch značky Lada
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva