Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka”

Land Rover zveřejnil první informace o faceliftu svého nejmenšího modelu, Freelanderu 2. Hlavními novinkami, vedle vzhledu samozřejmě, jsou nový diesel a možnost objednání pouze s pohonem jedné nápravy. Značka tak opouští jedno z nepsaných pravidel. Až dosud totiž vyráběla výhradně „čtyřkolky”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka”

9.8.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Land Rover zveřejnil první informace o faceliftu svého nejmenšího modelu, Freelanderu 2. Hlavními novinkami, vedle vzhledu samozřejmě, jsou nový diesel a možnost objednání pouze s pohonem jedné nápravy. Značka tak opouští jedno z nepsaných pravidel. Až dosud totiž vyráběla výhradně „čtyřkolky”.

Začněme ale od exteriéru. Zde je nejviditelnější změnou přiblížení se větším modelům. Od nich Freelander zdědil design přední masky a výrazně se jim tak nyní podobá. Tomu přispívají i nové přední a zadní světlomety a přední nárazník. S faceliftem přicházejí i nová litá kola o průměru 18 a 19 palců. Uvnitř je změn méně, nové je jen rozložení přístrojového panelu. Navíc lze vybírat ze čtyř druhů čalounění, balíček Premium zahrnuje kůži Windsor.

Jak už bylo řečeno, pod kapotu přichází inovovaný dieselový čtyřválec o objemu 2,2 l. Ten dostal turbo s variabilní geometrií lopatek a splňuje emisní normu EU5. V nabídce bude ve dvou výkonnových verzích. Ta slabší, TD4 o výkonu 150 k, bude kombinována buď s manuální nebo automatickou převodovkou. V prvním případě bude automaticky přidán systém Start/Stop, ve druhém bude na přání. Silnější varianta motoru, SD4 o výkonu 190k, bude jen s automatem.

Mnoho zákazníků moderních SUV s nimi nikdy nevyrazí mimo cestu a kupují si je hlavně kvůli jejich prostorovému uspořádání. Pro ty je určena varianta Freelander 2 eD4 vybavená slabší verzí zmíněného dieselu a pohonem jediné osy. Mezi její trumfy bude patřit nejen cena, ale i úspornost. S rpůměrnou spotřebou 6 l/100 km půjde prozatím o nejstřídmější Land Rover.

Otázkou je, zda-li tento krok není jen hledáním alibi pro uvedení Range Rover Evoque. I ten bude nabízen jako dvoukolka. Jedná se však o Range Rover, tedy nositele „šlechtického” jména v rámci značky. Tak by se přece neslušelo, aby to byl on, kdo nabourá tradice a jednou pro vždy mu bylo „přišito” označení „první Land Rover s pohonem 2WD”...

Omlazený Freelander 2 se na trh dostane ke konci tohoto roku, přesné ceny se teprve dozvíme.


Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 1 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-02Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 2 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-03Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 3 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-04Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 4 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-05Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 5 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-06Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 6 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-07Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 7 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-08Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 8 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-09Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 9 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-10Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 10 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-11Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 11 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-12Land Rover Freelander 2 facelift: první „dvoukolka” - 12 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-13

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama