Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Legendární McLaren F1 se vážně vrátí, se sedačkou uprostřed. Tady jsou první fotky
28.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka s prozatímním názvem BP23 počítá s neobvyklou koncepcí interiéru 1+2. Zároveň bude nejrychlejším a nejvýkonnějším McLarenem historie.
O nástupci revolučního McLarenu F1 se začalo poprvé mluvit před více než rokem. V listopadu pak britská automobilka oficiálně potvrdila, že třímístný supersport se skutečně vrátí a stejně jako originál vznikne pouze ve 106 kusech. Nikoho přitom v tu chvíli nepřekvapilo, že celá produkce již byla rozebrána, přestože vývoj vlastně teprve začínal. O pár měsíců později McLaren stále nemá cíl na dosah, nicméně testovacím prototypem se již pochlubil.
Andy Palmer, šéf vrcholné řady Ultimate Series, do které nový McLaren F1 zapadá, zároveň pustil do světa i pár informací. Víme tedy, že vůz překvapivě dorazí až jako třetí v pořadí. Prvním modelem této kategorie byl totiž McLaren P1, druhým pak bude projekt P15. Čili na okruhy zaměřený hypersport, se kterým Britové začali koketovat až po odsouhlasení návratu F1 (pod prozatímním názvem BP23).
Důvod zpoždění netřeba dlouho hledat, je jím ona unikátní konfigurace interiéru 1+2. Její příprava vyžaduje řadu specifických změn, načež si vyžádá nějaký ten čas. Palmer přitom uvedl, že „centrální sedadlo je úžasné. Výhodou není jen řidičská pozice, ale i fakt, že můžete vyrazit na dlouho cestu se dvěma pasažéry a zavazadly. Už jsem seděl i vzadu a není to rozhodně špatné místo na posezení.“
Jakkoliv je ovšem projekt BP23 (zkratka pro Bespoke Project neboli Zakázkový Projekt č.2 se třemi sedadly) koncipován jako luxusní zástupce kategorie Gran Turismo, pohodlí či prostor pro nohy a hlavu jako Mercedes třídy S nabízet nebude. A jakkoliv nemá být zaměřen na okruhové řádění, jeho pohonné ústrojí má produkovat nejvyšší výkon v historii McLarenu.
Zadní kola přitom bude roztáčet čtyřlitrový osmiválec z nového kupé 720S, značka jej však ještě poladí a navíc spáruje s elektromotorem. Očekávat tedy můžeme více než 1 000 koní, pročež by akcelerace z klidu na stovku mohla zabrat jen něco okolo 2,5 sekundy. S nejvyšší rychlostí v teritoriu původního McLarenu F1 však nepočítáme, spíše s nějakými 350 km/h.
Dodat pak jen lze, že testovací mula postavená na základě již zmíněného McLarenu 720S zatím počítá pouze s centrálním sedadlem. Mimo to si můžeme povšimnout také obrazovek, na něž je promítán výstup z kamer mířících dozadu. Britové totiž zvažují, že by s postupným uvolněním legislativy nabídly zákazníkům nahrazení analogových zrcátek digitálem jako alternativu.
Finální produkt, který dorazí v roce 2019, aby ale na klasická zrcátka minimálně zpočátku spoléhat měl, stejně jako nabídne onu třímístnou koncepci jako jedinou volbu.
McLaren se pochlubil vývojovým prototypem nástupce F1. Projekt s interním označením BP23 zatím počítá pouze s jedním centrálním sedadlem, u finální verze ale dostaneme koncepci 1+2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB