Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Legendární McLaren F1 se vážně vrátí, se sedačkou uprostřed. Tady jsou první fotky
28.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka s prozatímním názvem BP23 počítá s neobvyklou koncepcí interiéru 1+2. Zároveň bude nejrychlejším a nejvýkonnějším McLarenem historie.
O nástupci revolučního McLarenu F1 se začalo poprvé mluvit před více než rokem. V listopadu pak britská automobilka oficiálně potvrdila, že třímístný supersport se skutečně vrátí a stejně jako originál vznikne pouze ve 106 kusech. Nikoho přitom v tu chvíli nepřekvapilo, že celá produkce již byla rozebrána, přestože vývoj vlastně teprve začínal. O pár měsíců později McLaren stále nemá cíl na dosah, nicméně testovacím prototypem se již pochlubil.
Andy Palmer, šéf vrcholné řady Ultimate Series, do které nový McLaren F1 zapadá, zároveň pustil do světa i pár informací. Víme tedy, že vůz překvapivě dorazí až jako třetí v pořadí. Prvním modelem této kategorie byl totiž McLaren P1, druhým pak bude projekt P15. Čili na okruhy zaměřený hypersport, se kterým Britové začali koketovat až po odsouhlasení návratu F1 (pod prozatímním názvem BP23).
Důvod zpoždění netřeba dlouho hledat, je jím ona unikátní konfigurace interiéru 1+2. Její příprava vyžaduje řadu specifických změn, načež si vyžádá nějaký ten čas. Palmer přitom uvedl, že „centrální sedadlo je úžasné. Výhodou není jen řidičská pozice, ale i fakt, že můžete vyrazit na dlouho cestu se dvěma pasažéry a zavazadly. Už jsem seděl i vzadu a není to rozhodně špatné místo na posezení.“
Jakkoliv je ovšem projekt BP23 (zkratka pro Bespoke Project neboli Zakázkový Projekt č.2 se třemi sedadly) koncipován jako luxusní zástupce kategorie Gran Turismo, pohodlí či prostor pro nohy a hlavu jako Mercedes třídy S nabízet nebude. A jakkoliv nemá být zaměřen na okruhové řádění, jeho pohonné ústrojí má produkovat nejvyšší výkon v historii McLarenu.
Zadní kola přitom bude roztáčet čtyřlitrový osmiválec z nového kupé 720S, značka jej však ještě poladí a navíc spáruje s elektromotorem. Očekávat tedy můžeme více než 1 000 koní, pročež by akcelerace z klidu na stovku mohla zabrat jen něco okolo 2,5 sekundy. S nejvyšší rychlostí v teritoriu původního McLarenu F1 však nepočítáme, spíše s nějakými 350 km/h.
Dodat pak jen lze, že testovací mula postavená na základě již zmíněného McLarenu 720S zatím počítá pouze s centrálním sedadlem. Mimo to si můžeme povšimnout také obrazovek, na něž je promítán výstup z kamer mířících dozadu. Britové totiž zvažují, že by s postupným uvolněním legislativy nabídly zákazníkům nahrazení analogových zrcátek digitálem jako alternativu.
Finální produkt, který dorazí v roce 2019, aby ale na klasická zrcátka minimálně zpočátku spoléhat měl, stejně jako nabídne onu třímístnou koncepci jako jedinou volbu.
McLaren se pochlubil vývojovým prototypem nástupce F1. Projekt s interním označením BP23 zatím počítá pouze s jedním centrálním sedadlem, u finální verze ale dostaneme koncepci 1+2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 21 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 22 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva