Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LF-LC se skutečně dočká výroby, značka touží po emotivních vozech
17.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci touží po vyšších prodejích, hlavně v Evropě. Plánu, jež počítá se 100 000 registracemi ročně, chtějí dosáhnout sporťáky a působivým designem.
V minulém týdnu jsme mohli poinformovat o nové generaci Lexusu LS. Ta sice zůstane i nadále ryze japonská, zároveň má ovšem nabídnout více emocí než stávající provedení. Řeč přitom není pouze o designu, ale také o zážitcích za volantem. V podobném směru se mají nést také další modely značky, což souvisí s přáním šéfa mateřské Toyoty. Akio Toyoda totiž požaduje, aby budoucí produkty byly hlavně zábavné, což o stávající nabídce vytesáno do kamene nemůže být ani náhodou.
Toto přání je přitom jedním z hlavních důvodů, proč nakonec do sériové výroby zamíří koncept LF-LC, který byl poprvé představen před již takřka třemi roky v Detroitu. Chystané kupé se ovšem nevydá stejnou cestou jako předchozí Lexus LFA, spíše než supersportovní ligu má totiž na souboj vyzvat Mercedes-Benz S Coupe nebo Maserati GranTurismo. Ač s ním tedy budete moci vyrazit i na okruh, spíše půjde o GéTéčko schopné přejet půlku Evropy na jeden zátah.
Po stránce konstrukční by přitom podle Alaina Uyttenhovena, viceprezidenta evropské divize, mělo jít spíše o běžný než exotický model. „Nebude to plně karbonový vůz s cenou okolo 15 milionů korun, nýbrž auto, které se bude vyrábět ve větším množství než v omezené sérii pěti set exemplářů.“ Očividně tak půjde o novinku, jež půjde ve stopách aktuálně odhaleného Lexusu RC F. Ten totiž za šestinu ceny nabídne na 80 procent zábavnosti LFA.
Pod kapotou bychom přitom u takového modelu měli na sto procent počítat s hybridním ústrojím, už jen z toho důvodu, že 98 procent všech modelů značky prodaných na evropském kontinentu pohání právě alternativa vůči dieselu. Mimo to hybridní jednotkou disponoval také koncept, v jehož případě agregát produkoval 500 koní. Možná se ale dočkáme i konvenčního osmiválce, kde výkon namísto elektromotoru navýší dvojité přeplňování.
Produkční verze konceptu LF-LC ovšem nebude jediným sporťákem, jaký můžeme od Lexusu v příštích letech očekávat. Dorazit má rovněž více modelů divize F Sport, za což vděčíme hlavně britskému trhu. Každý čtvrtý vůz prodaný na ostrovním království je totiž ověnčen daným písmenem a reakce zákazníků na tuto nabídku jsou nadmíru pozitivní.
Od daného kroku si Lexus slibuje hlavně změnu vnímání, což má pro změnu přispět k navýšení prodejů. V loňském roce totiž značka na evropském kontinentu prodala zhruba 40 000 nových aut, což je zoufale málo v porovnání s německou prémiovou ligou. Proto již existuje plán, dle kterého se registrace na konci dekády navýší na 100 000 kusů ročně.
Jsme přitom zvědavi, zda se značky podaří její ambice naplnit. Jelikož ovšem jde o výhled, který se vcelku drží při zemi, mohl by veškeré snahy japonské značky nakonec korunovat úspěch. Zvláště když kromě sportovních modelů se Lexus chce opřít o kurážný design, ve kterém je vyveden nový crossover NX a který by měl zdobit i zmiňovaný chystaný sedan LS.
Lexus LF-LC zamíří skutečně do výroby, značce má pomoci změnit vnímání zákazníků
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 10 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva