Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Losí test nejnovějšího Suzuki skončil fiaskem, k převrácení mnoho nechybělo
18.2.2019 | Petr Prokopec
Losí test platí za jakýsi svatý grál zkoušek jízdních vlastností vozu, čekat úspěch v něm od každého auta by ale bylo naivní. SUV s žebřinovým rámem se hodí spíš do terénu, a tak Suzuki Jimny zázraky na asfaltu nepředvádí.
Losí test nejspíše již nikomu představovat nemusíme, ostatně v uplynulých měsících jsme se tímto vyhýbacím manévrem zabývali několikrát. A zatímco třeba Volkswagen Golf GTI ohromil přetáčivostí, která není zrovna vlastní předokolkám, BMW X2 zklamalo. Chovalo se přesně tak, jak měl reagovat i „lidový vůz“. Je však nutné dodat, že na mnichovský stroj nakonec lze ještě pohlížet kladně, pokud jej dáme do kontextu s výsledky nového Suzuki Jimny. Teprve jeho losí test je totiž tragédií.
Na převrácení ve stylu první generace Mercedesu třídy A sice nedojde, nicméně do stoického klidu má Jimny opravdu daleko. Náhlou změnu jízdního pruhu a návrat do toho původního lze v relativním bezpečí absolvovat maximálně při rychlosti 68 km/h. Jakmile řidič sešlápne plynový pedál o trochu více, může ho to přivést do problémů. Při náhlých manévrech se karoserie malého offroadu začne velmi naklánět. Vnitřní zadní kolo ztratí kontakt s vozovkou, vnější přední zase v podstatě mizí v podběhu.
Jimny se současně vydá za přídí ven ze zatáčky. Nedotáčivost zmíněná v souvislosti s BMW X2 tak dostává zcela nový rozměr, zvláště když je ještě kombinována s dlouhým převodem řízení. Testovací řidiči proto vypověděli, že po úvodní změně směru opravdu bojovali s tím, aby Suzuki zase vrátili na tu správnou stranu silnice. Nápomocné jim v tom navíc nebyly ani pneumatiky s nízkou přilnavostí.
Suma sumárum se tedy nová generace Suzuki Jimny na silnici nepředvedla zrovna v dobrém světle. Je ovšem třeba si uvědomit, že to není oblast, kde by japonský offroad měl excelovat. Jeho doménou je terén, kvůli čemuž ostatně zůstává u žebřinového rámu. Nechceme říci, že takové auto nemá fungovat na silnici nebo že jeho losí test je úplný nesmysl, lepší výsledek při jeho zaměření ale zkrátka nešlo očekávat.
S popsaným základem je spojen nový 1,5litrový motor, který nahradil předchozí 1,3litrovou jednotku. I Japonci se rozhodli, že downsizing nebudou tlačit všude. Nový agregát má navíc sice větší objem než předchůdce, nicméně po stránce rozměrové je menší a samotná hmotnost poklesla o 15 procent. Na všechna čtyři kola pak skrze pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat posílá rovných 100 koní, což sice není zrovna enormní výkon, doplněn je však nízkou hmotností 1 110 kg. Očekávat by se tedy dala zajímavá dynamika, ta však, jak již bylo řečeno, nebyla prioritou. I proto maximálka narostla jen na 145 km/h, což je při pohledu na výsledek losího testu dostatečné číslo.
Losí test nového Suzuki Jimny nedopadl zrovna dokonale, na druhou stranu však silnice nejsou doménou tohoto SUV
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 8 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 9 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 11 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
dnes - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva