Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2015 podrobněji: nová generace bude lehčí a větší, plná SkyActivu
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Představení nové dvojky se odehraje za měsíc, a tak se objevují první oficiální informace. Na délku měří přes 4 metry, s platformou trojky zhubla 100 kg.
Podle očekávání začíná hirošimská automobilka zásobovat veřejnost prvními podrobnějšími informacemi o třetí generaci svojí nejmenší dvojky, která má už za měsíc začít sjíždět z výrobní linky přímo do showroomů jednotlivých - nejprve japonských dealerů. Dosud jsme v podstatě věděli pouze o použití nového naftového motoru, který přivezl prostornější koncept Hazumi. A právě u něho musíme hledat pro dvojku nový designový směr.
Nová Mazda 2 bude zcela bez překvapení používat techniku SkyActiv, jejíž kvality už jsme mohli vyzkoušet například u šestky, crossoveru CX-5 a naposledy i v poslední trojce. Právě z posledního zmíněného modelu si půjčí platformu, která bude řádně upravená pro potřeby menšího vozu. Jenomže ona novinka zase tak malá nebude, jelikož výrobce tvrdí, že na délku naměříme dokonce 4 060 milimetrů, což odpovídá nárůstu o 16 centimetrů. Rozvor narostl v součinmosti s tím o osm centimetrů na 2 570 milimetrů. Aby měla posádka uvnitř celkově více prostoru, dojde také ke zvýšení (o 25 mm) a pouze šířka zůstane na původních 1 695 milimetrech.
Prim bude zřejmě hrát klasická pětidveřová verze, kterou by na našem trhu mohlo doplňovat i třídvířko, o tom ale zatím nepadlo konečné vyjádření. Zcela jistě se ale objeví s patnáctistovkovými motory, přičemž atmosférická benzinová verze nabídne minimálně 75 koní a 135 newtonmetrů. Chystá se však také silnější varianta, od které máme očekávat až 107 koní. Nejočekávanější novinkou pod kapotou je však turbodiesel 1,5 SkyActiv-D se 105 koňmi, který disponuje turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a solenoidovými vstřikovači.
Spolu s novými motory se pochopitelně sníží i spotřeba paliva, a to sice o pětinu oproti odcházející generaci. To znamená, že by se ve všech případech neměla přehoupnout přes šest litrů a v nejúspornější verzi klesnout pod 5,5 l/100 km s pomocí využití systému start-stop. Benzinový i naftový agregát bude spřažen se šestistupňovými převodovkami, přičemž na výběr bude kromě standardního manuálu i automatická alternativa.
Spolu s novými motory a platformou se dočkáme i lehčí karoserie a dalších vnitřností, které srazí hmotnost mezigeneračně o 100 kilogramů a zároveň dojde ke zvýšení tuhosti o 30 procent. Ve výsledku tak má dorazit bezpečnější vůz s hmotností mezi 900 kilogramy a tunou. K lepším jízdním vlastnostem přispěje přepracovaná zadní náprava s vlečenými rameny a novou torzní příčkou, které mají nejen zvýšit komfort, ale i stabilitu v nízkých a středních rychlostech. Standardní kola by měla být patnáctipalcová.
O prostornější kabině v oblasti nohou a hlavy už byla řeč, a tak zbývá zmínit ještě lepší odhlučnění a díky posunutým A-sloupkům a zrcátkům uchyceným na dveřích i ničím nerušený výhled řidiče ven. Nový kokpit si přiveze palubní desku podobnou větší trojce s centrálním barevným dotykovým displejem ovládaným taktéž s pomocí multifunkční soustavy s otočným ovladačem za řadicí pákou. Výrobce slibuje tři větší kruhové výdechy, velký rychloměr a větší ovladače klimatizace. Kromě toho byla při vývoji věnována pozornost dobré pozici za volantem, sedadlům s lepším bočním vedením i vhodnějšímu rozmístění pedálů.
Spolu s moderním interiérem přivítáme také kupu asistenčních systémů včetně kontroly mrtvého úhlu, upozorněním na nechtěnné vyjetí z jízdního pruhu, radarový adaptivní tempomat, head-up displej, automatické ovládání dálkových světel, předkolizní asistent a řadu dalších vychytávek v této třídě mnohdy ještě nevídaných - většina za příplatek, respektive s vyššími výbavami. Mazda potvrdila, že novou dvojku bude vyrábět v rodném Japonsku, dále v Mexiku a také v Thajsku. Za zhruba podobnou cenu bude novinka nabízet více muziky než dosud. Zatímco Japonci se dočkají již v srpnu, my si na novou Mazdu 2 budeme muset počkat ještě o chvíli déle.
Fotogalerie Mazda Hazumi
Koncept Hazumi je prý vcelku reálným předobrazem nové Mazdy 2, ve skutečnosti ale bude evidentně větší
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 6 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 7 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 9 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 10 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva