Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny
1.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zamlouvá se vám Mazda MX-5, ale neuspokojuje vás její výkon? Pak se tu rýsuje reálná možnost, jak se dostat k více než dvousetkoňové tovární verzi.
V posledních dnech se o Mazdě MX-5 hovoří hlavně v souvislosti s její příští generací, která vznikne ve spolupráci s Fiatem. Jenže to se stane až za několik let, do té doby si budou muset její příznivci vystačit s generací současnou. Ta nabízí i v námi dříve testované, dvoulitrové atmosférické verzi maximálně 118 kW (160 koní) a právě to se rozhodli tvůrci provedení Yusho změnit.
Pokud ji označit za tuning, pak leda tovární, neboť za touto verzí stojí přímo Mazda a Yusho není jméno žádného úpravce, ale japonský výraz pro vítězství. Právě těch byste měli s touto matně bílou MX-5 dosahovat snáze, neboť dostala do vínku mechanický kompresorový kit Flyin' Miata, který pumpuje více vzduchu do motoru pracujícího s novými písty od Cosworthu, odolnějšími ojnicemi, jiným výfukovým potrubím a pochopitelně i upraveným řízením.
Jednotka se tak ve výsledku může pochlubit výkonem až 177 kW (241 koní) při 6 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 274 Nm při 5 400 ot./min. To s lehkým roadsterem jistě pořádně zacvičí - nový čas akcelerace na stovku či jakoukoli jinou metu Mazda neuvádí, zmiňuje ale, že Yusho dosáhne rychlosti přes 240 km/h. A to určitě není málo.
Krom vyššího výkonu lepší dynamice vozu pomáhá i upravená převodovka se zkráceným stálým převodem na poměr 4,1:1. A aby vůz vyšší zátěž zvládl, dostal také odolnější spojku. Na silnici se pak má chovat jistěji díky novým tlumičům od Bilsteinu, tužším pružinám a stabilizátorům od Eibachu a 17", matně šedým kolům Motec Nitro obouvajícím semi-slicky Toyo Proxes R888 v rozměru 215/45 R17.
Jak sami vidíte, vůz je do značné míry takovým japonsko-německým mišmašem, a tak pokud se dostane do výroby, bude k dispozici pouze v Německu. Automobilka „vyhrožuje” stokusovou limitovanou edicí se zatím neznámou cenovkou. O výrobě pak zřejmě rozhodne hlavně reakce publika na autosalonu v Lipsku, kde se vůz dnes představil. Od nás dostává jednoznačné ano...
Vyhrávat s Mazdou MX-5 Yusho na silnici asi nebude problém...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.