Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P12 alias 799 nemá být novým F1, Veyron ale potrápí
11.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z privátních prezentací McLarenu unikají další detaily k připravovanému supersportu P12. Na stovce by měl být rychleji než Bugatti Veyron.
McLaren nám v srpnu naznačil, že dvanáctiválce jsou nepotřebným reliktem minulé doby. Britská značka tak možná hledala omluvu pro fakt, že nástupce jednoho z nejlepších kdy vyrobených vozů - model F1 - vymění atmosférickou V12 za přeplňovanou V8. Vývoj nové pohonné jednotky zřejmě nepřipadal z důvodu vysokých nákladů do úvahy, a tak nástupce prozatím pojmenovaný P12 dostane jinak naladěný motor 3,8 l původem z MP4-12C. Výkon agregátu ve spojení s hybridní technologii se má vyšplhat až na 900 až 1 000 koní, přičemž na samotný osmiválec připadne asi osmdesát procent a o zbytek se postará elektromotor.
Jak možná víte, nový McLaren P12 se objeví v premiéře na pařížském autosalonu už za dva týdny, jeho odhalení ale neproběhne poprvé. Vůz byl již několikrát prezentován úzkým skupinkám nejlepších zákazníků. Naposledy se tak stalo o tomto víkendu na britské akci Windsor Concours of Elegance se souběžným představením McLarenu MP4-12C Spider a předtím v průběhu obdobné akce v kalifornské Pebble Beach.
Běžný plebs měl zatím možnost vidět pouze jakousi umělecky podanou upoutávku vytvořenou z nejasných obrysů a barevných linek napodobujících obtékání karoserie při měření aerodynamického odporu. Obrázek toho navenek moc neříkal, někdo si ale dal tu práci a z tvarů na pozadí se mu podařilo vykreslit přibližnou podobu hotového vozu. Tohle, společně s unikajícími informace ze soukromých akcí, nám dávají možnost alespoň přibližně sestavit další podrobnosti k novému supersportu, který si (už podle výkonů) nenárokuje na nic menšího než absolutní vrchol.
Co tedy o P12 do této chvíle víme? Nově třeba to, že o dodávku hybridních koní se postará blíže nedefinovaná nová generace systému KERS, která má novince umožnit stát se vůbec nejrychleji akcelerujícím produkčním automobilem světa. Mluví se o zrychleni na stovku v čase 2,3 sekundy. Maximálka má být z těch nejvyšších sfér, za Veyronem ale bude mírně zaostávat. Podle zdrojů uvnitř firmy McLaren údajně neměl zájem soupeřit zrovna v této určitě prestižní, ale zároveň špatně využitelné disciplíně. Ambice britského týmu se soustředily na vytvoření nejrychlejšího okruhového stroje, který zároveň může i do běžného provozu a zároveň dostojí evropským emisním normám.
Šeptá se, že vůz by měl mít označení „799“ (odkaz na výkon V8?) a výše zmíněné klíčové vlastnosti McLaren mají být především výsledkem důsledného odlehčování. V konstrukci auta se proto v maximální možné míře objevuje karbon a hliník. McLaren prý nehodlá prezentovat jej jako skutečného nástupce slavného typu F1, ale prostě jen jako supersport pro 21. století. Také proto nebude mít třímístnou kabinu s řidičem uprostřed, ale relativně konvenčně postavený dvousedadlový interiér.
McLaren 799 má být pomyslnou laťkou pro tři další sportovně zaměřené značky vyvíjející auta velmi podobné koncepce. Nejdále se z nich asi dostalo Porsche - jeho 918 Spyder je navzdory rozbíhající se produkci dávno vyprodán. Ferrari bude mít svého zástupce nahrazující Enzo patrně také těsně před dokončením, což dosvědčuje vzrůstající počet fotografií a videosnímků kamuflovaných prototypů. Jaguar a jeho hybridní příspěvek do světa supersportů je spíše někde na začátku, každopádně firma hlásí zelenou a momentálně staví testovací auta.
Finální produkt by měl být hotový v příštím roce, přičemž produkce P12 alias 799 se nerozjede dříve než v roce 2014. Lidé blízcí značce říkají, že nový McLaren vznikne pouze v omezené, pětisetkusové sérii a jeho cena by se měla pohybovat v přepočtu kolem 30 milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Ilustrace možné podoby vznikla z oficiální upoutávky McLarenu. Chtělo to hodně fantazie...
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 3 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 5 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 6 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 8 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva