Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS63 AMG Shooting Brake: vrcholná verze má předčasně po premiéře
1.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsilnější verzi svého nového kombíku Mercedes sice avizoval hned při odhalení jeho výchozí verze, ukázat ji ale nechtěl. Nakonec to přece jen udělal.
Jednou z největších automobilových novinek posledních týdnů bylo (nutno říci značně nepřekvapivé) odhalení Mercedesu CLS Shooting Brake neboli modelu CLS s karoserií kombi. Automobilka s ním prozradila o svém nejnovějším modelu prakticky všechno, vrcholné provedení AMG ale pouze avizovala. Nedalo se tedy čekat, že by ve srovnání se sedanem nabídlo cokoli převratného, přesto nám bylo řečeno jen tolik, že zkrátka bude, ale až v roce 2013.
Bylo v tu chvíli snad správné očekávat, že o „šůtink brejku” nějakou chvíli neuslyšíme, pravdou se ale stal pravý opak. Nejprve jsme dostali zprávu z Goodwoodu, že CLS63 AMG Shooting Break se stačilo ukázat i tam. Také to jistě stojí za zmínku, třebaže vůz projel tratí závodu do vrchu s Berndem Schneiderem za volantem.maskován od hlavy až k patě podobně jako třeba nové Clio RS. Jenže prakticky současně s tím vydala automobilka video, které provedení AMG odhaluje úplně celé, zvenčí i zevnitř.
Jaký to dává smysl? Moc velký ne. Je tedy docela pravděpodobné, že to tak u Mercedesu udělat ani nechtěli a prostě se spletli (jistě i na západě je v těchto dnech horko...). Nakonec totiž původní video stáhli a nahradili jiným, které už vůz ukazuje jen v náznacích, v upoutávkové formě. My jsme si ale to původní stáhli, a tak vám můžeme nabídnout kompletní pohled a vyhnout se jinak možná ještě měsíce trvající odhalovací proceduře.
Po stránce designu můžeme na voze vidět přesně nula překvapení. Přebírá všechna vzhledová specifika CLS AMG bez batohu na zádech, a to zvenčí i zevnitř. A pokud se máme soustředit pouze na specifickou záď, pak ani tu nelze příliš dlouho zkoumat - je to prostě Shooting Brake s „podstrčeným” nárazníkem a koncovkami výfuků známého CLS63 AMG sedan.
O technice vozu zatím mnoho nezaznělo, jisté už ale je, že převezme osmiválec 5,5 s přeplňováním dvěma turby a vrcholným výkonem 537 koní posazeným do 5 500 ot./min. Maximum točivého momentu pak činí 800 Nm při 2 000 až 4 500 ot./min. Tzv. paket Performance pak dokáže obě čísla zlepšit na 564 koní resp. 900 Nm. Není pochyb ani o tom, že výkon bude mířit na kola zadní nápravy přes sedmistupňový automat se dvěma spojkami.
Co to udělá s dynamikou? Zde můžeme jen spekulovat, daleko od pravdy ale určitě nebudeme. Pokud CLS 63 AMG se čtyřmi dveřmi zrychlí na stovku 4,4 sekundy v základním provedení a 4,3 s paketem Performance, pak pětidvířko by to s větší hmotností mělo zvládnout o nějakých 0,1 sekundy později. Možná 0,2, ale předpokládáme, že si u AMG dají záležet na tom, aby rozdíl byl co nejmenší a přesto byl, takže 0,1 sekundy je asi nejpravděpodobnější sázka.
Možná, že po tomto odhalení Mercedes „hejbne kostrou” a vůz i s technickými parametry odhalí dříve. Pokud nikoli, na potvrzení spekulativních parametrů si ještě budeme muset počkat. Buď jak buď, vzhled vozu si na videu i screenshotech z něj můžete prakticky do detailu prohlédnout níže.
Snímky Mercedesu CLS63 AMG Shooting Brake z přiloženého videa
Původní, zřejmě omylem vypuštěné video Mercedesu
Nová verze oficiálního videa
Maskovaný Mercedes CLS63 AMG Shooting Brake v Goodwoodu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis