Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah

29.9.2016 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

(+ videa) Elektrické SUV dostalo dva elektromotory o celkovém výkonu 408 koní. Rychlodobíjení mu pak má dodat 100 km dojezdu za 5 minut.

Třícípá hvězda si letošní Paříž nevybrala pouze za místo debutu nového Mercedesu-AMG GT Roadster. Mimo to se můžeme seznámit také s novou rodinou elektrických vozů EQ, jíž jako první vlaštovka zastupuje SUV. Automobilka se přitom pro tuto karosářskou variantu rozhodla s ohledem na soudobé zákaznické trendy, mimo to samozřejmě nebude u takového typu vozu vadit navýšená hmotnost zapříčiněná stovkami kilogramů akumulátorů.

Lithium-iontové baterie o kapacitě 70 kWh je třeba hledat mezi nápravami, přičemž jejich design má na svědomí sama automobilka. Součástí hnacího ústrojí jsou dále dva elektromotory, z nichž jeden roztáčí přední a druhý zadní kola. Souhrnně přitom produkují 408 koní a 700 Nm točivého momentu, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku pod 5 sekund.

„Bezemisní“ dojezd byl pak vypočítán na 500 kilometrů, přičemž Mercedes udává, že při použití rychlodobíjení s výkonem až 300 kW (to nebude u vás doma...) jej můžete prodloužit o další stovku již po pěti minutách. Mimo to ovšem elektrické SUV vyhovuje všem evropským standardům a lze jej dobíjet také z konvenční zásuvky. Stejně tak značka vůz uzpůsobila také indukčnímu dobíjení.

Od motorového prostoru se můžeme přesunout k designu, který byl navrhnut s ohledem na optimalizaci aerodynamiky. Čelní stěrače jsou tak zapuštěny, namísto zpětných zrcátek najdeme kamery a klikami nedisponuje koncept vůbec. Dá se přitom předpokládat, že pouze první finesa bude zachována do produkce, v případě té druhé pak bude záviset hlavně na změně legislativy.

Sporná je pak velikost kol, byť u elektromobilů jde vždy hlavně o jejich tloušťku. Tu Mercedes momentálně nespecifikuje, 21palcový průměr ráfků ovšem znám je. Dále pak můžeme zmínit odstín karoserie „Alubeam Silver“, se kterým ideálně kontrastuje celá řada modrých či modře podsvícených doplňků. Vše pak završuje rozměrná panoramatická střecha.

Uvnitř najdeme futuristický interiér, kterému vévodí čtveřice individuálních křesel či 24palcový digitální přístrojový štít. Dále tu máme centrální dotykovou obrazovku, na volantu pro změnu najdeme dva menší displeje s integrovanými organickými diodami. Patrná je přitom absence prakticky všech tlačítek, tedy stran těch ovládajících sedadla, jenž tradičně najdeme na dveřích.

Jelikož koncern Daimler patří mezi firmy vlastnící mapovou platformu HERE, asi nepřekvapí, že navigace má k dispozici třídimenzionální data. Zároveň přitom spolupracuje s hnacím ústrojím, pročež dokáže řidiči zavčasu sdělit, že nemá dostatek energie na dosažení vytyčeného cíle. Automaticky mu pak najde nejbližší veřejnou dobíjecí stanici.

Dále elektrické SUV profituje z komunikace mezi jednotlivými vozy, přičemž jakékoliv dopravní kolony či problémy na silnici opětovně míří do navigačního systému. Tím nám tisková zpráva končí, nyní tak již nezbývá nic jiného než vyčkat na sériové provedení. To by mělo dorazit do tří let, závěr dekády tedy bude pro rozvoj elektromobily klíčovým.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.

Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 1 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 01Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 2 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 02Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 3 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 03Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 4 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 04Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 5 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 05Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 6 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 06Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 7 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 07Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 8 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 08

Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 9 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 09Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 10 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 10Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 11 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 11Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 12 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 12Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 13 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 13Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 14 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 14Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 15 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 15Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 16 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 16Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 17 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 17Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 18 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 18Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 19 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 19Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 20 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 20Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 21 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 21Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 22 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 22Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 23 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 23Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 24 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 24Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 25 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 25Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 26 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 26Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 27 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 27Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 28 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 28Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 29 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 29Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 30 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 30Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 31 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 31Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 32 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 32Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 33 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 33Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 34 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 34Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 35 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 35Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 36 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 36Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 37 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 37Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 38 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 38Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 39 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 39Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 40 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 40Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 41 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 41Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 42 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 42Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 43 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 43Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 44 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 44Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 45 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 45Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 46 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 46Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 47 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 47Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 48 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 48Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 49 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 49Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 50 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 50Mercedes EQ: německá Tesla Model X je venku, chce ujet 500 km na jeden zátah - 51 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 51
Koncepční Mercedes EQ dostal do vínku 408 koní či 500kilometrový dojezd. Ten je přitom možné poměrně rychle navýšit rychlodobíjením

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše