Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2012: detaily k faceliftu nesmrtelného Němce
18.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už od loňska víme, že ultraklasickou třídu G od Mercedesu čeká další facelift. Nyní máme jasněji i v tom, co přinese po technické stránce.
Už se chvíli zdálo, že vůz, který má přežít i nukleární apokalypsu, nemusí přežít apokalypsu úřednickou. Především bruselské regulace velkým, těžkým a objemnými motory poháněným vozům rozhodně nepřejí, a tak se loňské avízo ukončení výroby krátké verze Mercedesu třídy G zdálo být pověstným začátkem konce.
Později ale byla přistižena faceliftovaná Géčka v provedení AMG a bylo jasné, že tento model na trhu ještě nějaký čas vydrží. To ostatně následně nejen kvůli „vyplašeným” příznivcům třídy G potvrdil i sám Mercedes, když oznámil, že vůz ve výrobě udrží alespoň do roku 2020. Bylo ale jasné, že to nebude v dosavadním provedení, ale v další evoluci vozu, která přispěchá s tehdy neznámými technickými i designovými novinkami. Nyní konečně víme více i na toto téma.
Platí to tedy alespoň pokud můžeme věřit informacím od kolegů z holandského Telegraafu, ti ale nakonec netvrdí nic až tak převratného. Nejasné totiž byly zejména informace kolem základních provedení, kterých se ale prý facelift technicky nedotkne. V nabídce by si tak měly ponechat naftový motor G350 BlueTec s výkonem nejvýše 155 kW (211 koní) a benzinový G500 s 285 kW (388 koní), oba ve spojení se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic.
Jak již vyplývá z výše zmíněného, žádná z těchto verzí již nebude nabízena v třídvéřovém provedení s krátkým rozvorem, designově by se zbylé verze měly dočkat především nových nárazníků a upraveného interiéru. Očekávat lze i typické „faceliftové novinky” - nové laky, čalounění, designy litých kol a podobné drobnosti.
Zajímavějším se ale zdá být potvrzení spekulací, které přinesly již odkazované loňské špionážní fotky. Z nabídky tak skutečně zmizí dosavadní špička v podobě G55 AMG s motorem o objemu 5,4 litru, kompresorem, výkonem 370 kW (507 koní) a pětistupňovým automatem. Ovšem ne bez náhrady.
Novinkou se tak stanou verze G63 AMG a G65 AMG. První nabídne motor 5,5 V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly a 397 kW (544 koní), druhý pak šest litrů, dvanáct válců, dvě turba a 447 kW (612 koní). Oba motory by měly být spojeny opět s automatem 7G-Tronic, dynamické či jiné parametry zatím nejsou známy.
Po stránce vzhledu má vše odpovídat loňské špionáži - upravené nárazníky nebo vnější zrcátka a části interiéru převzaté z třídy M 2012, to vše má zůstat zachováno i pro sériovou výrobu.
Nové informace jsou tak především potvrzením či upřesněním dosud známého. Telegraaf navíc dodává, že inovované Géčko se dostane na trh letos v červnu, a to rovnou v základních i špičkových verzích. Ta nejlepší a vlastně jediná úplně nová (G63 lze považovat za náhradu G55), tedy G65 AMG, má stát tučných 222 000 Eur, tedy přes 5,5 milionu Kč. Aby bylo limitům normované spotřeby učiněno zadost, má se později v nabídce objevit i hybridní provedení, podrobnější informace ale zatím chybějí.
Loňské fotky testovacích Mercedesů G63 a G65 AMG řekly k facelifu většinu podstatného, zbylé verze se zásadně nezmění
Pro srovnání současné provedení Géčka, zde v loňské Edition Select
Zdroj: Telegraaf, Foto: 3rabcars.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack včera 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? včera 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu 14.5.2024
- Smrtelná havárie v Hengelu 14.5.2024
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním 14.5.2024
Nejnovější články
- Elektromobily jsou provozně jasně nejdražší auta, říká rozsáhlá studie ADACu, dojíždí na stále opomíjený faktor
před 3 hodinami - Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
včera - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
včera - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
včera - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva