Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLK 55 AMG 2012: nové SLK AMG předčasně odhaleno
21.8.2011 | Petr Miler | 2 příspěvky
Další den a další únik? Tentokrát jde spíše o dílo vzpoury neposlušných médií. Ať tak či onak, SLK AMG je na světě. Jak vypadá a jak jezdí?
Doplněno 11:00: Vůz byl již oficiálně odhalen, přidali jsme tedy všechny uvolněné snímky SLK 55 AMG, několik upřesněných specifikací a ceny jednotlivých provedení.
Zdá se, že za necelý měsíc po začátku frankfurtského autosalonu už nebudeme mít o čem psát. Jedna frankfurtská novinka za druhou prožívá své virtuální debuty a pokud si to zrovna nepřejí samotné automobilky, postará se o ně někdo jiný. Však jen za poslední týden jsme mohli spatřit uniklé snímky otevřeného Ferrari 458 Spider, nového Porsche 911 991, další generace trojkového BMW F30 nebo jedničkového BMW Performance. A to jsou jen střípky toho, co vše za poslední měsíc spatřilo světlo světa, ať už si to tak přál kdo chtěl.
Dnes si můžeme poprvé prohlédnout nový Mercedes SLK 55 AMG a ačkoli web koncernu Daimler pro média zeje prázdnotou, o klasický únik zřejmě nepůjde. To jen některá média dostala informace a fotky o této novince předem a jedno z nich, jmenovitě německý Autobild, přestal být na automobilku hodný a část dostupných materiálů vypustil v předstihu. Tím spustil lavinu, která během pár hodin zaplavila další podobně disponované magazíny a na světě máme představení takřka kompletní. Zatím vám řekneme vše, co víme, a přidáme něco přes 10 oficiálních fotek ukazujících vše podstatné, plné představení ale přineseme až poté, co Mercedes všechny materiály oficiálně uvolní. Předpokládáme, že se tak stane během relativně krátké doby, ale jistě není od věci vědět to klíčové s předstihem. Tak se na to pojďme mrknout.
Může se vám zdát, že nové SLK 55 AMG je už starý známý, to je ale opravdu jen dojem daný tím, že se automobilka v minulosti až neobyčejně „rozpovídala” o motoru tohoto skvostu. Po prvotním avízu nám byl podrobně představen inovovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, který dokáže v rozmezí 800 až 3 600 ot./min vypínat až čtyři válce a vesele zamávat hloupým regulacím normované spotřeby, které devastují trh výkonných spalovacích motorů. Toto vypínání přitom funguje na požádání, dovoluje tedy vozu i přes výkon 422 koní dostupný v 6 800 ot./min a točivý moment 540 Nm posazený do 4 500 ot./min. projít testy normované spotřeby se spotřebou jen 8,4 litru benzinu na 100 km jízdy, aniž by přišel o cokoli ze svého charakteru. Naopak si oproti předchozímu provedení téhož motoru pomohl k 60 koním navíc a jeho spotřeba je před očima bruselského úředníka - považte - o 3,5 litru nižší. Jde tak konečně o řešení, které výrazně snižuje normovanou spotřebu a přitom neobtěžuje zákazníka, což se v případě tolik omílaného downsizingu rozhodně říci nedá.
Toto není nic nového, dobré motorové zprávy je ale třeba si zopakovat, neboť v dnešní době jich slýcháme opravdu minimum. Nyní víme i to, jak takto disponovaný vůz pojede, byť podstatný údaj je jediný - zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je již dílem elektronického omezovače, první zmíněné číslo ale nezní ani trochu špatně. Je o 0,3 sekundy lepší než v případě staršího SLK AMG s 360 koňmi a rychlejší než třeba současné BMW M3 kupé nebo Porsche 911 Carrera S, což nejsou žádná ořezávátka.
O tento výsledek se stará nejen nový motor, ale i přenos výkonu na silnici, který má na starosti zadní náprava a automatická převodovka 7G-Tronic s lamelovou spojkou, které u Mercedesu říkají AMG SpeedShift. Ta funguje v případě tohoto modelu ve třech režimech nad rámec toho běžného - sportovní, manuálním a v režimu tzv. „ovládané efektivity” (Controlled Effieciency), což je právě mód, ve kterém motor začne „šlapat” jen na čtveřici válců a převodovka se tomu pochopitelně přizpůsobí (zřejmě bude udržovat otáčky motoru mezi 800 a 3 600). Upravený je pochopitelně podvozek, který je snížený a přitvrzený, vůz také dostal jiné řízení s obchodním označením Direct Steer (přímé řízení). Co přesně přináší, to zatím netušíme, automobilka ale slibuje lepší ovladatelnost i agilitu vozu. Do třetice je novému SLK AMG standardně vlastní vektorování brzdného momentu, které se má postarat o stabilnější chování vozu při brzdění v zatáčkách, stabilizační systém se třemi úrovněmi fungování (předpokládáme standardní režim, sportovním režim a úplné vypnutí - tedy doufejme) a pochopitelně i výkonnější brzdy.
Pokud by vám to všechno bylo málo, budete si moci ještě připlatit za tzv. AMG Handling Package, jenž přinese ještě tužší podvozek, ještě lepší brzdy pro přední osu, jiný třiramenný volant částečně obšitý Alcantarou a - pozor - samosvorný diferenciál. Zní to všechno krásně, Mercedes s AMG se zjevně snažili vytvořit řidičské auto, v paketu Handling ale zoufale postrádáme přímo řazenou převodovku, která je pro precizní „handling” podstatnější více než cokoli ze zmíněného...
Začali jsme tentokrát neobvykle u techniky, ani odlišný vzhled vozu ale nehodláme přehlédnout. Vůz má totiž očividně přepracovaný vzhled předních i zadních partií - vepředu je zjevné použití odlišného nárazníku s většími přívody chladícího vzduchu ke všemu, co jej vyžaduje, odlišnými LED světly pro denní svícení a začerněným prostředkem jeho spodní části. Podobný motiv se projevuje i vzadu, kde je novému SLK AMG vlastní použití jiných světel, nárazníku s černým zakončením difuzoru a čtveřicí koncovek výfuku. Změny pak najdeme i na boku, kterému jsou vlastní výraznější prahy a také (alespoň v případě prezentačních snímků) černě lakovaná kola v designu AMG.
Vynechali jsme jen nová hlavní světla s černým „pozadím”, neboť ta budou k mání ve dvou provedeních. Na snímcích vidíte příplatkové aktivní bi-xenony s nasvěcováním zatáček, standardně dodávaná světla by ale měla vypadat velmi podobně, minimálně ono začernění bude vlastní všem SLK 55 AMG bez rozdílu.
Interiér vozu pochopitelně ctí základní křivky výchozího SLK, ke kterým přidává tříramenný sportovní volant bizarních tvarů (na snímcích je opět ten příplatkový s částečným čalouněním Alcanatrou) a stejně laděná sedadla. Těm bude vlastní systém Airscarf (vzdušná šála, dejme tomu), který vám pohladí krk hřejivým vzduchem v momentě, kdy se rozhodnete cestovat bez střechy nad hlavou. Interiér jako celek má připomínat ten z reprezentativního modelu SLS AMG Roadster, což se mu podle nás i docela daří. Výsledek ale posuďte sami.
Zdá se, že o novém SLK 55 AMG víme vše podstatné. Vůz svou veřejnou premiéru zažije v září na autosalonu ve Frankfurtu, do prodejů se dostane na začátku příštího roku. Jeho základní cena byla stanovena na 72 590 Eur (necelých 1,8 milionu Kč), tradiční Edition 1 pro nadšené první zákazníky přijde na 85 520 Eur (bezmála 2,1 milionu Kč). Pokud byste se rozhodli pro zmíněný AMG Handling Package, připravte si dalších 4 641 Eur navíc (cca 110 tisíc Kč). Pokud se objeví jakékoli další podstatné informace týkající se tohoto modelu, nepochybujte, že budeme opět mezi prvními, kteří vám je informace přinesou.
Všechny oficiálně uvolněné fotografie nového Mercedesu SLK 55 AMG
Je zajímavé, že mezi oficiálními snímky nejsou všechny, které zprvu unikly jinými cestami
Všechny zprvu dostupné snímky nového Mercedesu SLK 55 AMG
Oficiální odhalení nového Mercedesu SLK AMG už nám mnoho nového věru nepřinese
Další zajímavé články:
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce
před 5 hodinami (5) - Ryzí supersport vyzval na sprint „rodinný liftback”. A asi to neměl dělat
včera (1) - Rekordem čerstvě ověnčené Porsche dostal první český majitel. Tohle je moc i na Prahu
21.4.2018 (14) - Registrační značka tohoto Porsche skrývá šifru. Rozklíčují ji jen znalci
20.4.2018 (7) - A pak že jste včera měli špatný den. Podívejte se, co se stalo majiteli tohoto Astonu
20.4.2018 (2)

Nejnovější články
- Fanda si v garáži postavil reálnou kopii auta z počítačové hry. Je úžasně přesná
před 2 hodinami - Toto jsou nejkrásnější auta pro letošní rok podle expertů na design. Souhlasíte?
před 4 hodinami (9) - Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce
před 5 hodinami (5) - Revoluční motor na naftu i benzin naráz může změnit svět aut. Jak funguje?
před 7 hodinami (7) - Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě
před 8 hodinami (13) - 5 případů necitlivého zacházení, kterými si ničíte auto. A moc o nich nemluví
včera (7) - Ryzí supersport vyzval na sprint „rodinný liftback”. A asi to neměl dělat
včera (1) - Tesla se chová jako komunisté. Svým posledním krokem to ukázala v plné nahotě
včera (15) - Proč v Dubaji nechávají na ulicích chátrat auta za miliony? Je to jinak, než se říká
včera (7) - Takto chtějí Američané zrychlit dopravu. Využijí dálnice k jízdě až přes 240 km/h
včera (12)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Jaké auto vybrat 14:46 - mattonecz
- Video a Nordschleife, the best of 14:42 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 14:26 - Stepan
- Za kolik jezdíte s dieselem? 14:23 - řidičBOB
- První auto 14:18 - Arkaan
- Elektromobily a vse kolem nich 13:26 - driver
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:20 - mattonecz
- Politický koutek 13:20 - driver
- Opel obecně 13:17 - Shr3k
- Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost 11:10 - M.Z.
Autobazar
Mercedes A A 180
r.v. 2015
400 000,- KčMercedes E E 220 CDI
r.v. 2011
430 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2012
680 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
1 560 000,- KčBMW 5 525 d xDrive
r.v. 2013
650 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2015
670 000,- KčFord Fiesta 1.4 i 16v
r.v. 2014
144 000,- KčFord Fiesta 1.3 i
r.v. 2007
110 000,- Kč