Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini John Cooper Works GP 2012: dvě turba a Nordschleife za 8:23
12.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po včerejším úniku prvních fotek Mini oficiálně odhalilo druhou generaci hatchbacku v provedení John Cooper Works GP. Nabídne úžasné výkony.
Včera večer jsme po úniku prvních fotek Mini John Cooper Works GP 2012 zmiňovali, že do oficiálního odhalení vozu musí zbývat už jen hodiny. A také že ano. Dnes v poledne Mini tento vůz poprvé ukázalo veřejnosti na akci Mini United na okruhu Paula Ricarda ve francouzském Le Castellet a my vám tak můžeme nabídnout především více snímků. Kompletní odhalení si výrobce nechává až na zářijový autosalon v Paříži, ale jak už to bývá, i řada technických detailů se dostala ven již nyní.
Začít ale musíme u vzhledu, který ovšem do značné míry definuje snaha o zlepšení aerodynamiky. Poplatná by ji měla být kompletně přepracovaná příď s novou kapotou motoru a odlišným předním nárazníkem s výraznějším „lízátkem”, nové boční prahy, střešní spojler a také nový zadní nárazník s mohutným difuzorem a dvěma těžko jinak nazvatelnými koncovkami výfuků.
Další vzhledovou modifikaci znamenají nová 17" kola s pneumatikami Kumho Ecsta V700 a barevné ztvárnění karoserie, které bude vždy přesně takové, jaké jej vidíte na přiložených snímcích - počítat můžete s šedou metalízou Thunder Grey s několika červenými prvky a řadou označení provedení GP na přídi, bocích i zádi.
Mnohem zajímavější jistě budou další technické úpravy, o těch ale zatím BMW coby majitel Mini povětšinou mlčí. Oficiálně se automobilka pochlubila pouze tím, že jde o nejrychlejší produkční Mini všech dob, což se dalo očekávat, a doložila to pouze časem prototypu ze Severní smyčky německého Nürburgringu, který má hodnotu 8 minut a 23 sekund. To je na auto této třídy naprosto mimořádné číslo srovnatelné s tím, jakým se před lety mohlo chlubit třeba respektované BMW M3 E46. Další detaily zůstávají oficiální cestou neznámou, nebo byly pouze naznačeny, nám se ale podařilo zjistit více.
Stoprocentní je, že stejně jako předchozí generace JCW GP půjde i v tomto případě pouze o dvoumístné auto, prostor pro zadní sedadla bude v rámci úspor hmotnosti zcela eliminován. Přesnou úsporu hmotnosti neznáme, očekáváme ale číslo okolo 50 kilogramů. Dále víme, že vůz je vybaven přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který ale místo jednoho turba dopují dvě. Výsledný výkon není veřejnou informací, mělo by se však jednat o cifru blížící se hodnotě 230 koňských sil, tedy o něco více než mělo předchozí JCW GP (to disponovalo výkonem 218 koní). Některé zdroje ale hovoří znovu o čísle 218 koní a pouze zlepšení průběhu výkonu - zde si na finální informaci musíme počkat.
Bez ohledu na jeho výši se o přenos výkonu bude starat plnohodnotný samosvorný diferenciál, pomůže mu i přepracované zavěšení kol a krocení tohoto všeho budou mít na starosti specifické brzdy s šestipístkovými třmeny.
Vůz se může tvářit jako závodní náčiní a Mini ostatně i říká, že jde o okruhové auto, bude však stále mít homologaci pro použití v běžném provozu. Stejně jako v případě předchozího GP bude i tentokrát vyrobeno jen 2 000 vozů tohoto provedení. Cena a dostupnost budou upřesněny letos na podzim, kdy se toto superMini dostane do prodejů.
Mini John Cooper Works GP 2012 v celé své kráse, tedy alespoň zvenčí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva