Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná
14.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Za 23letou historií výroby jednoho z nejdivočejších kompaktních sedanů bude letos napsána velká tečka. Říká si Final Edition v reálu nevypadá vůbec zle.
Psali jsme o tom už mnohokrát. Mitsubishi, poblázněné trendy posledních let, pohřbí značku Evolution jako přídomek ostrých vozů konvenčních koncepcí nalepí ji na „krále hybridních SUV“, zřejmě model ASX Evo. Myslete si o tom, co chcete, pro Lancer Evo to ale znamená konec, který bude zpečetěný rozlučkovou edicí vozu.
Představila se nejprve jako Evo X Final Concept se slibnými parametry, nakonec se z ní ale vyklubala o mnoho skromnější Final Edition. Ta už v Japonsku vyrazila do prodeje, o skutečném autě jsme ale zatím neslyšeli, však v době uvedení na trh nebyl znám ani finální výkon. O to zajímavější jsou snímky Bena Hsu z jakési americké předpremiéry tamního provedení této edice, které do USA dorazí v 1 600 kusech.
Vůz, který vidíte na snímcích, má stále výrobní číslo 0000, takže nejde o zcela produkční vůz. Ten už by ale neměl být jiný a stejně jako ten na snímcích se od standardu lišit vizuálně hlavně černě zbarvenými doplňky (maska chladiče, výdechy chladícího vzduchu v kapotě a v blatnících, části zadního nárazníku, kola...), technicky pak upraveným podvozkem s tlumiči Bilstein, pružinami Eibach, brzdami Brembo a pneumatikami Yokohama Advan. Uvnitř můžeme vidět Recara, volant, řadičku, madlo ruční brzdy a části palubní desky s koženým čalouněním s červeným obšitím.
Motor se kupodivu nedočká mnoho změn, i kdy třeba ve Velké Británii byly nabízeny verze s výkonem až 450 koní. U Final Edition Eva X lze počítat jen s „lehkým navýšením výkonu” a dílčími technickými modifikacemi jako jsou sodíkem plněné výfukové ventily.
Evropská budoucnost této edice je neznámá, dost možná tedy žádná není. Co každopádně budoucnost nemá, je Evo jako takové a otazníky se pořád vznášejí i nad samotným Lancerem. Japonci tedy už slibují novou generaci, protože ale teprve začali s jejím vývojem a letos se máme dočkat faceliftu té stávající, s jejím brzkým příchodem počítat tak jako tak nejde.
Final Edition je na každý pád tečkou za jednou velkou automobilovou historií, která v případě Lancerů Evo všech generací trvala od roku 1992 a je protkána i čtveřicí titulů mistra světa v rallye v rukou Tommiho Mäkinena. Tečkou sympatickou, ale smutnou...
Mitsubishi Lancer Evo Final Edition v předprodukčním provedení na živých fotkách z USA
Už dřívější katalogové fotky japonského provedení
Zdroj: LeftLane News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 10 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 4 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 5 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 7 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 8 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva