Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi ASX Evo je skutečně ve hře, nejdříve ale dorazí nové ASX
22.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Finanční úspěchy posledních měsíců vlil vedení Mitsubishi novou krev do žil. Ke schválení ostrého modelu je však třeba zisky ještě navýšit.
Japonská automobilka se třemi diamanty ve znaku v posledních letech zrovna nemohla být považována za symbol úspěchu. Jak jste si ale mohli povšimnout v našich tradičních zprávách o prodejích nových automobilů, situace je měsíc od měsíce lepší. A jelikož do černých čísel se dostávají i celkové finanční výkazy, začalo vedení Mitsubishi mluvit o sportovním modelu. Nového ostrého sedanu se ovšem nedočkáme, místo toho ozdobí ikonická nálepka Evolution příští generaci modelu ASX.
Standardní provedení s pohonem všech kol se má představit již na počátku příštího roku, pár měsíců poté by ovšem měl dorazit i plug-in hybrid, který zapřáhne pouze jednu nápravu. Šéf britského zastoupení značky Lance Bradley přitom dodává, že od tohoto bodu již „není třeba velkého skoku“, aby mohl vzniknout sportovní model. Zároveň říká, že „daný risk si automobilka může dovolit“, nicméně připouští jeden háček.
Asi není překvapením, že daným zádrhelem jsou finance. Bradley totiž naznačuje, že „jsou věci, které nemůžete dělat, pokud negenerují peníze“. Zároveň ale dodává, že „pokud samotná značka vydělává, může si dovolit vyrábět vozy, jež sice nejsou finančně výhodné, ale poslouží ke zlepšení jejího renomé“. Což jinými slovy znamená, že Evo bude i nadále sloužit jakožto generátor image.
Finální verdikt však stále nepadl, přestože o sportovní verzi vedení značky hodně mluví. Zapotřebí ale nejspíše bude ještě větší navýšení prodejů základních modelů. V tomto ohledu přitom Mitsubishi nespoléhá pouze na novou generaci modelu ASX, ale také na příští Pajero, které má dorazit v roce 2018. Jeho vzhled pak bude i nadále robustní, neboť klientela značky touží po ortodoxním off-roadu.
Změn bychom se ovšem měli dočkat v interiéru, který bude kvalitnější a „prémiovější”. Z toho důvodu ostatně Mitsubishi najalo bývalého designového šéfa Nissanu Tsunehiro Kunimotu, který „chápe, po čem evropská klientela touží“. Ti totiž na rozdíl od japonských zákazníků, pro které je hlavní nezničitelná robustnost, kladou důraz na vzhled a komfort.
Kromě lepšího vzhledu se máme dočkat také příchodu hybridní verze, což asi nepřekvapí. Alternativní pohonné ústrojí je přeci jen pro Mitsubishi aktuálně Alfou i Omegou. Bradley dodává, že velká část úspěchu takto poháněných modelů tkví v dobré ceně. Díky ní totiž dealeři mohou snadno soupeřit s dieselovou konkurencí, která je běžně levnější.
Obdobný přístup musí být aplikován i na hybridní Pajero, pročež tu ve výsledku budeme mít novinku s tradičním vzhledem, kvalitnějším interiérem a alternativní technikou za cenu, která oproti běžným verzím nebude nikterak výrazně vyšší. Taková koncepce by mohla být úspěšná, což by ve výsledku mělo vést ke stvoření ostrého ASX. Jestli je to dobrá vyhlídka nebo špatná, posuďte sami...
Novou generaci Mitsubishi ASX předznamenává letošní ženevský koncept XR-PHEV II. Ten zároveň ovliní i verzi Evolution
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch