Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Modernizovaný VW Golf má dorazit již v březnu, verze R420 hned poté
25.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čekali jsme jej až na podzim, nové zprávy z Německa ale říkají, že se dočkáme o půl roku dříve. VW Golf VIII se tak má objevit už v Ženevě.
Podle všech dosavadních indicií jsme se s modernizovanou podobou Volkswagenu Golf měli setkat až na podzim v Paříži. Nyní však kolegové z německého Auto Bildu s vážnou tváří tvrdí, že debut inovovaného evropského bestselleru proběhne již za pár týdnů v Ženevě. To by přitom nemusel být až takový dohad, ale klidně i realita. Prodeje německé automobilky totiž loni po mnoha létech zamířily níže a i když za to mohou primárně faktory, s nimiž VW mnoho nenadělá (obecný pokles zájmu o nové vozy v Číně, Brazílii a Rusku), na jiných trzích Němci mohou „přidat” a uklidnit tak obavy znejistělých akcionářů.
Vylepšený Golf (stále ještě není jisté, zda jej Němci nazvou faceliftem či zcela novou generací, ale čekejme spíše to druhé, Golf VIII, i když fakticky půjde o to první) by prodejům automobilky logicky mohl pomoci více než cokoli jiného přestože po stránce vizuální půjde pouze o evoluci stávajícího designu. Očekává se jen přiostření hran a přeprofilování některých detailů, přičemž s vyššími úrovněmi výbavy mají dorazit také čelní světlomety čistě se světelnými diodami. Ty jsou aktuálně k mání pouze u elektrické verze e-Golf.
Více se Volkswagen zaměří na interiér, jehož předzvěstí byl koncept e-Golf Touch, se kterým jsme se mohli seznámit na veletrhu elektroniky CES. Dorazit by tedy měl virtuální kokpit alias digitální přístrojový štít, head-up displej a nová 9,2palcová dotyková obrazovka multimediálního systému. Souběžně s tím ubude tlačítek, pročež se kabina bude zdát čistší. Mimo to dojde také na obměnu některých materiálů a osvěžení palety barev.
V motorovém prostoru bude největší změnu představovat nahrazení 1,4litrových, 1,6litrových a možná i 1,8litrových motorů „univerzální“ benzinovou i dieselovou jedna-pětkou. Jakkoliv je ovšem možné, že tyto pohonné jednotky si po teoretické stránce představíme již v Ženevě, do prodeje se dostanou až později. Volkswagen totiž již oznámil, že jejich výroba je dražší než u stávajících agregátů a proto se do ní nepohrne dříve, než si to zejména evropské regulace nemilosrdně vyžádají.
Prozatím si tedy inovovaný Golf bude muset vystačit s poslední evolucí zmiňovaných motorů, které dále doplní ještě dvoulitrové jednotky. U varianty GTE se pak očekává přechod na výkonnější hnací ústrojí Volkswagenu Passat GTE, které nabízí 218 koní a 400 Nm točivého momentu namísto stávajících 204 koní a 350 Nm. Tím se dozajista zlepší jízdní dynamika, udávaná spotřeba ale i nadále zůstane nedosažitelná.
Krátce po příchodu faceliftu (či nové generace) by navíc Volkswagen měl konečně odhalit VW produkční verzi konceptu R400. Dá se přitom předpokládat, že pokud standard bude debutovat v Ženevě, pak by vrchol řady měl dorazit do New Yorku nebo Pekingu. Místo premiéry však není až tak zajímavé jako hnací ústrojí, kterým se nejspíše stane 2,5litrový pětiválec naladěný na 420 koní.
Zda se tyto spekulace potvrdí, to prozatím není jisté. Nicméně počítat můžeme s tím, že Golf R420 bude k dostání jen ve velmi omezeném množství, přičemž vysoký výkon spřáhne již standardně s pohonem všech kol a také agresivnějším bodykitem. A rovněž i cenou, která by podle spekulací měla vyšplhat až na 1,35 milionu korun.
Neoficiální ilustrace Volkswagenu Golf by mohla realitu mapovat vcelku věrně...
...interiér se pak nechá ovlivnit konceptem e-Golf Touch
Krátce po modernizaci Golfu jako takového pak má dorazit verze R400 nebo R420, která byla loni několikrát přistižena při testech v hávu současného provedení
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 59 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva