Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům

Sportovní vozy již neoslovují tolik zákazníků. U koncernu Daimler proto zvažují radikální krok, jehož výsledkem by mohl být roadster SLA.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům

11.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sportovní vozy již neoslovují tolik zákazníků. U koncernu Daimler proto zvažují radikální krok, jehož výsledkem by mohl být roadster SLA.

Facelift Mercedesu SLK asi mnohé fanoušky třícípé hvězdy nepotěšil. Malý roadster se nejenže dostal nový název SLC, jenž má lépe naznačit jeho příbuzenské vztahy s třídou C, zároveň však přišel o osmiválcový motor a většinu šestiválců. Byla to smutná premiéra, nyní to ale vypadá, že to horší teprve přijde a radikální změna nabídky motorů nás měla pouze připravit na ještě radikálnější změnu koncepce. Ze Stuttgartu totiž nyní začínají proudit spekulace, jejichž obsahem je odklon od poháněné zadní nápravy.

„Roadster s pohonem předních kol je zcela jiným zvířetem,“ uvedl na adresu takového modelu Dr. Dieter Zetsche. Šéf koncernu Daimler zároveň dodal, že jedním z důvodů, proč by tento přerod byl možný, je design. Tradičním prvkem modelů Mercedesu je totiž dlouhá kapota a nemalý prostor mezi předním kolem a předními dveřmi. Do této schránky by se přitom kromě motoru snadno vešla i převodovka, stejně jako další komponenty hnacího ústrojí.

Mimo to je tu další faktor, který přesunuje ručičky vah z „nereálného“ na „více než pravděpodobné“, a tím jsou zákaznické trendy. Klientela aktuálně favorizuje spíše SUV a sedany než sportovní automobily. Podle Zetscheho je tak „nutné podívat se i na naše kupátka, kabriolety a roadstery“. Jinými slovy tedy i Mercedes nehodlá zbytečně investovat do segmentu, kde prodeje nejsou zrovna enormní.

Usazení modelu SLC na platformu třídy A by tak ve světle všeho výše zmíněného dávalo ekonomický smysl. Malý roadster má navíc po stránce délky a rozvoru mnohem blíže k základnímu hatchbacku značky než třeba k sedanu třídy C. Konverze čtyřdveřového Mercedesu CLA na dvoudveřový roadster by tedy nemusela být neproveditelná.

Výše zmíněné ale opravdu prozatím berte jen jako spekulace. Zetsche dodává, že „náš vývoj je mnohem kratší než kdy byl, pročež aktuálně nemůžu nic komentovat“. Jisté náznaky v podobě testovacích prototypů byt tedy mohly dorazit již velmi brzy. Jsme přitom zvědavi, zda se pohon předních kol potvrdí a zda poté Mercedes přistoupí k další změně názvu na SLA.


Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 1 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 01Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 2 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 02Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 3 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 03Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 4 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 04Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 5 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 05Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 6 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 06Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 7 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 07Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 8 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 08Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 9 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 09Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 10 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 17Nástupce Mercedesů SLK a SLC může přepřáhnout na přední pohon, kvůli nákladům - 11 - Mercedes-Benz SLC 2016 prvni sada 18
Mercedes SLC přišel v rámci faceliftu o osmiválec v provedení AMG a šestiválce všude jinde. S novou generací pak dost možná dorazí jen pohon předních kol

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.