Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější rychlá Škoda se rýsuje, značce má paradoxně pomoci i šplhnout si u EU
18.3.2019 | Petr Prokopec
Výkonné modely obvykle nejsou těmi, které by automobilkám mohly jakkoli pomoci s plněním limitů spotřeby či emisí, Škoda Scala RS ale něčeho takového může dosáhnout. Chtějí ji prodejní i technický šéf značky.
Ještě během druhého březnového víkendu se zdálo, že premiéra osmé generace Volkswagenu Golf je za rohem. Německý hatchback byl totiž nafocen prakticky již bez kamufláže, německá automobilka navíc potvrdila letní start výroby. Nicméně na sklonku minulého týdne přišla ledová sprcha v podobě odkladu premiéry. VW má totiž problémy s integrací nových technologií, díky kterým by Golf jako vůbec první koncernový vůz měl být online čtyřiadvacet hodin denně sedm dní v týdnu. Proto bude nakonec v prodeji prakticky až za rok.
Již v souvislosti se zmiňovaným odkladem jsme zmiňovali, že tato rošáda ovlivní i debut čtvrté generace Škody Octavia, neboť té jistě nebude koncernem povolen dřívější příchod na trh. Tím však propojení mezi oběma značkami skončit nemusí. Pokud jste totiž velmi dobře pročítali informace o pohonných jednotkách, jenž nový Golf bude mít k dispozici, jistě vám neunikla zmínka o plug-in hybridu. A právě ten by mohl dorazit i v českých barvách.
Řeč přitom není o Škodě Superb, u které je kombinace benzinové spalovací jednotky a elektromotoru jistotou. Místo toho mladoboleslavská automobilka začíná zvažovat výrobu ostrého provedení nového hatchbacku Scala, který by plnil roli základního rychlého modelu. O tom se v souvislosti s variantou RS mluvilo již mnohokrát, nyní však projekt začíná dostávat jasné obrysy. Na ženevském autosalonu se totiž na jeho adresu vyjádřil i prodejní šéf značky Alain Favey, dle nějž by „skála“ byla vhodnějším základem pro sportovní derivát než Octavia.
„Oficiálně sice ještě nic rozhodnuto nebylo, nicméně model Scala RS skutečně zvažujeme. A soudě dle mého názoru by takový vůz pro nás dával nemalý smysl,“ uvedl Favey. Ten zároveň dodal, že Škoda neskutečně zabodovala s Octavií RS. „A povzbudivé jsou i počáteční ohlasy na Kodiaq RS, neboť nejen že plní naše interní cíle, ale ještě je překračuje. Tudíž ani v případě vozu, který nebyl od počátku koncipován jako ryze sportovní model, může sportovní verze dávat nemalý smysl.“
Favey ovšem připomněl, že v současné době je třeba více než kdy jindy klást důraz také na ekologii, se sportovními deriváty je totiž obvykle spojená vyšší spotřeba a emise. Stále větší tlak Bruselu by tak nakonec Škodu mohl vést k radikálním krokům, tedy k příchodu ostrého plug-in hybridu, třebaže v tu chvíli by bylo otázkou, zda by Scala zůstala nejlevnějším RS. Tato koncepce přitom dosud byla spojována hlavně s Octavií RS čtvrté generace, ta však nakonec zůstane u přeplňovaného benzinového a dieselového dvoulitru. Elektrifikace by tak zbyla na „skálu“.
Toto rozhodnutí by bylo logické, česká novinka má totiž působit jako ekvivalent Volkswagenu Golf. Plug-in hybridní provedení GTE osmé generace německého vozu pak má pro změnu působit jako plnohodnotná alternativa vůči legendární variantě GTI. Proto v chystaném provedení dostane jedna-pětku, elektromotor a 220 koní. Tedy dostatečný výkon na to, aby se vůz nestal mobilní šikanou, a zároveň takový, aby jím neohrožoval výše postavené sourozence.
Zda se tak u Škody skutečně stane, je zatím ve hvězdách. Nicméně je třeba dodat, že Favey není jediným vedoucím manažerem, který se za Scalu RS přimlouvá. Svůj hlas jí dává také technický šéf značky Christian Strube, který je ostatně velkým zastáncem hybridizace. Sportovní verzi nového hatchbacku pak považuje za „velmi zajímavou z technického úhlu pohledu. Je to proto vůz, který se snažím protlačit.“ Zdá se tedy, že oficiální požehnání pro Scalu RS je pomalu jen formalitou.


Škoda Scala vypadá působivě již v základu, s agresivnějším bodykitem by pak byla více než žádaná. Zda ale skutečně dorazí, zatím není jisté
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
Nejčtenější články
Staronový šéf Volva říká, že dosavadní éra fungování automobilového průmyslu skončila. Kdo se nepřizpůsobí, zavře krám
9.4.2025Ferrari kompletně mění směr. Už nechce auta postavená kolem rychlosti, zákazníci ji prý nezvládají, nic jim nedává
9.4.2025Bentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
9.4.2025VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva