Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější rychlá Škoda se rýsuje, značce má paradoxně pomoci i šplhnout si u EU
18.3.2019 | Petr Prokopec
Výkonné modely obvykle nejsou těmi, které by automobilkám mohly jakkoli pomoci s plněním limitů spotřeby či emisí, Škoda Scala RS ale něčeho takového může dosáhnout. Chtějí ji prodejní i technický šéf značky.
Ještě během druhého březnového víkendu se zdálo, že premiéra osmé generace Volkswagenu Golf je za rohem. Německý hatchback byl totiž nafocen prakticky již bez kamufláže, německá automobilka navíc potvrdila letní start výroby. Nicméně na sklonku minulého týdne přišla ledová sprcha v podobě odkladu premiéry. VW má totiž problémy s integrací nových technologií, díky kterým by Golf jako vůbec první koncernový vůz měl být online čtyřiadvacet hodin denně sedm dní v týdnu. Proto bude nakonec v prodeji prakticky až za rok.
Již v souvislosti se zmiňovaným odkladem jsme zmiňovali, že tato rošáda ovlivní i debut čtvrté generace Škody Octavia, neboť té jistě nebude koncernem povolen dřívější příchod na trh. Tím však propojení mezi oběma značkami skončit nemusí. Pokud jste totiž velmi dobře pročítali informace o pohonných jednotkách, jenž nový Golf bude mít k dispozici, jistě vám neunikla zmínka o plug-in hybridu. A právě ten by mohl dorazit i v českých barvách.
Řeč přitom není o Škodě Superb, u které je kombinace benzinové spalovací jednotky a elektromotoru jistotou. Místo toho mladoboleslavská automobilka začíná zvažovat výrobu ostrého provedení nového hatchbacku Scala, který by plnil roli základního rychlého modelu. O tom se v souvislosti s variantou RS mluvilo již mnohokrát, nyní však projekt začíná dostávat jasné obrysy. Na ženevském autosalonu se totiž na jeho adresu vyjádřil i prodejní šéf značky Alain Favey, dle nějž by „skála“ byla vhodnějším základem pro sportovní derivát než Octavia.
„Oficiálně sice ještě nic rozhodnuto nebylo, nicméně model Scala RS skutečně zvažujeme. A soudě dle mého názoru by takový vůz pro nás dával nemalý smysl,“ uvedl Favey. Ten zároveň dodal, že Škoda neskutečně zabodovala s Octavií RS. „A povzbudivé jsou i počáteční ohlasy na Kodiaq RS, neboť nejen že plní naše interní cíle, ale ještě je překračuje. Tudíž ani v případě vozu, který nebyl od počátku koncipován jako ryze sportovní model, může sportovní verze dávat nemalý smysl.“
Favey ovšem připomněl, že v současné době je třeba více než kdy jindy klást důraz také na ekologii, se sportovními deriváty je totiž obvykle spojená vyšší spotřeba a emise. Stále větší tlak Bruselu by tak nakonec Škodu mohl vést k radikálním krokům, tedy k příchodu ostrého plug-in hybridu, třebaže v tu chvíli by bylo otázkou, zda by Scala zůstala nejlevnějším RS. Tato koncepce přitom dosud byla spojována hlavně s Octavií RS čtvrté generace, ta však nakonec zůstane u přeplňovaného benzinového a dieselového dvoulitru. Elektrifikace by tak zbyla na „skálu“.
Toto rozhodnutí by bylo logické, česká novinka má totiž působit jako ekvivalent Volkswagenu Golf. Plug-in hybridní provedení GTE osmé generace německého vozu pak má pro změnu působit jako plnohodnotná alternativa vůči legendární variantě GTI. Proto v chystaném provedení dostane jedna-pětku, elektromotor a 220 koní. Tedy dostatečný výkon na to, aby se vůz nestal mobilní šikanou, a zároveň takový, aby jím neohrožoval výše postavené sourozence.
Zda se tak u Škody skutečně stane, je zatím ve hvězdách. Nicméně je třeba dodat, že Favey není jediným vedoucím manažerem, který se za Scalu RS přimlouvá. Svůj hlas jí dává také technický šéf značky Christian Strube, který je ostatně velkým zastáncem hybridizace. Sportovní verzi nového hatchbacku pak považuje za „velmi zajímavou z technického úhlu pohledu. Je to proto vůz, který se snažím protlačit.“ Zdá se tedy, že oficiální požehnání pro Scalu RS je pomalu jen formalitou.


Škoda Scala vypadá působivě již v základu, s agresivnějším bodykitem by pak byla více než žádaná. Zda ale skutečně dorazí, zatím není jisté
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 5 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva