Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější motor 2,0 TDI s výkonem 204 koní míří do první Škody, známe detaily
12.10.2018 | Petr Prokopec
I když na diesely slunce nesvítí, VW má přichystanou novou verzi stále populárního 2,0 TDI. Jen pro sebe si ji nenechá, variantu s výkonem přes 200 koní dostane i nová Škoda Octavia RS.
Není žádným tajemstvím, že na sklonku příštího roku dorazí čtvrtá generace Škody Octavia. Mladoboleslavský bestseller bude s největší pravděpodobností debutovat na autosalonu ve Frankfurtu a ještě před Vánoci mohl zamířit do prodeje. Dle nových informací budou liftback i kombík znovu zhruba 4,7 metru dlouhé, k výraznějšímu nárůstu oproti současnému provedení tak nemá dojít. Octavia tak asi bude blíže nástupci Rapidu, než kdokoliv očekával.
Novinka dorazí na evoluční verzi modulární platformy MQB, se kterou budou spárovány i modernější pohonné jednotky. Před pár dny přišly informace o plug-in hybridní variantě RS, která by dle šéfa vývoje Christiana Strubeho v nabídce doplnila ryze benzinové a dieselové modely. Podle nových informací ale dieselové RS do propadliště dějin nezamíří a dorazí také v nové generaci.
Právě nová Octavia RS TDI má být vozem, který dostane nový dvoulitrový čtyřválec, který pošle na přední nápravu až 204 koní. To je oproti dnešnímu RS slušný posun vpřed, 20 koní navíc už bude znát. Na poměry výkonných kompaktů to ale zase tak moc není.
Člověk by se mohl prát, proč Škoda nesáhne po motoru 2,0 BiTDI, která se stará o pohon Škody Kodiaq RS, ten nabízí až 240 koní a 500 Nm točivého momentu. Zatím jej ale žádné menší auto koncernu VW nedostalo, a tak předpokládejme problémy s prostorem či hmotností. Nakonec Passat B8 s tímto agregátem není žádný střízlík a Octavia RS by s ním snadno mohla být pomalejší než lehčí verze s 204 kobylami.
Počítejme tedy s tím, že novinka bude sprintovat na stovku okolo 7,5 sekund, dosáhne rychlosti okolo 240 km/h a s kombinovanou spotřebou jistě bude cílit pod 5 litrů na 100 km. To jsou zajímavé hodnoty, kterým se i onen hybrid může mít problém vyrovnat, tedy alespoň ve skutečném světě. Je ale otázkou, zda právě to nezlomí jednomu či druhému provedení vaz už při vývoji, to je ale zatím předčasné soudit.
Stejně tak je zatím otázkou, co od nového motoru vůbec očekávat, praktickou zkušenost s ním zatím mimo automobilku nemá nikdo. Maximum podrobností k němu můžete najít na záběrech z jeho prezentace na Vídeňském motorovém symposiu, po které jsme mu věnovali i vlastní článek.





Nová generace Octavie RS TDI dostane zbrusu nový motor 2,0 TDI s výkonem 204 koní. To je celkem slušný nárůst, na RS to ale vysoké číslo pořád není
Současná Škoda Octavia RS TDI disponuje 184 koňmi a za dynamický zázrak ji označit nelze
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
včera - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019 - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
5.12.2019
Nejnovější články
- Nejlevnější parádní kombíky na trhu ojetin: Spousta prostoru za pár desítek tisíc Kč
před 6 hodinami - Někdo najel s vzácným moderním Porsche 105 tisíc km, je k mání za třetinu ceny těch nejetých
před 7 hodinami - K mání je kamion zvláštní jednotky, stroj jak ze Šíleného Maxe zvládá i zásah na železnici
před 7 hodinami - Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí
před 8 hodinami - Vážený zákazník Infiniti chtěl elektromobil, a tak mu oficiální dealer prodal Teslu
před 9 hodinami - Razící monstrum s 25 000 koňmi vyrobili kvůli jedinému tunelu, je největší v historii
před 9 hodinami - Nová Škoda Rapid je venku, vypadá lépe než kdy dříve a přesto zůstává levná
před 10 hodinami - Prodeje aut v Číně dál klesají, nejvíc paradoxně těch, která měla letět vzhůru
před 11 hodinami - Elektromobily dnes měly přebírat vládu nad světem aut, vládnou mu ale úplně jiné vozy
včera - Nová strategie ořezávání výbavy aut zní podobně depresivně jako úspory aerolinek
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 21:53 - řidičBOB
- BMW Divize 20:53 - janjan
- Rychlodotazy 18:50 - driver
- Policejní kontroly a měření 18:32 - M.Z.
- Politický koutek 16:55 - jerry
- Onboard videa 16:11 - aikoN
- Zajimave auto, 400k kč 14:37 - TomZ
- Gastronomické okénko 13:41 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 13:34 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 13:23 - pavproch
Autobazar
Ford Focus 1.5 EcoBoost
r.v. 2019
480 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2016
245 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2017
270 000,- KčFiat Punto 0.9 TwinAir
r.v. 2012
98 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2009
84 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2019
330 000,- Kč