Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější motor 2,0 TDI s výkonem 204 koní míří do první Škody, známe detaily
12.10.2018 | Petr Prokopec
I když na diesely slunce nesvítí, VW má přichystanou novou verzi stále populárního 2,0 TDI. Jen pro sebe si ji nenechá, variantu s výkonem přes 200 koní dostane i nová Škoda Octavia RS.
Není žádným tajemstvím, že na sklonku příštího roku dorazí čtvrtá generace Škody Octavia. Mladoboleslavský bestseller bude s největší pravděpodobností debutovat na autosalonu ve Frankfurtu a ještě před Vánoci mohl zamířit do prodeje. Dle nových informací budou liftback i kombík znovu zhruba 4,7 metru dlouhé, k výraznějšímu nárůstu oproti současnému provedení tak nemá dojít. Octavia tak asi bude blíže nástupci Rapidu, než kdokoliv očekával.
Novinka dorazí na evoluční verzi modulární platformy MQB, se kterou budou spárovány i modernější pohonné jednotky. Před pár dny přišly informace o plug-in hybridní variantě RS, která by dle šéfa vývoje Christiana Strubeho v nabídce doplnila ryze benzinové a dieselové modely. Podle nových informací ale dieselové RS do propadliště dějin nezamíří a dorazí také v nové generaci.
Právě nová Octavia RS TDI má být vozem, který dostane nový dvoulitrový čtyřválec, který pošle na přední nápravu až 204 koní. To je oproti dnešnímu RS slušný posun vpřed, 20 koní navíc už bude znát. Na poměry výkonných kompaktů to ale zase tak moc není.
Člověk by se mohl prát, proč Škoda nesáhne po motoru 2,0 BiTDI, která se stará o pohon Škody Kodiaq RS, ten nabízí až 240 koní a 500 Nm točivého momentu. Zatím jej ale žádné menší auto koncernu VW nedostalo, a tak předpokládejme problémy s prostorem či hmotností. Nakonec Passat B8 s tímto agregátem není žádný střízlík a Octavia RS by s ním snadno mohla být pomalejší než lehčí verze s 204 kobylami.
Počítejme tedy s tím, že novinka bude sprintovat na stovku okolo 7,5 sekund, dosáhne rychlosti okolo 240 km/h a s kombinovanou spotřebou jistě bude cílit pod 5 litrů na 100 km. To jsou zajímavé hodnoty, kterým se i onen hybrid může mít problém vyrovnat, tedy alespoň ve skutečném světě. Je ale otázkou, zda právě to nezlomí jednomu či druhému provedení vaz už při vývoji, to je ale zatím předčasné soudit.
Stejně tak je zatím otázkou, co od nového motoru vůbec očekávat, praktickou zkušenost s ním zatím mimo automobilku nemá nikdo. Maximum podrobností k němu můžete najít na záběrech z jeho prezentace na Vídeňském motorovém symposiu, po které jsme mu věnovali i vlastní článek.
Nová generace Octavie RS TDI dostane zbrusu nový motor 2,0 TDI s výkonem 204 koní. To je celkem slušný nárůst, na RS to ale vysoké číslo pořád není
Současná Škoda Octavia RS TDI disponuje 184 koňmi a za dynamický zázrak ji označit nelze
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 9 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 11 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva