Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli geniální systém, který sám vysvobodí zapadlé auto
12.6.2019 | Petr Prokopec
Pokud jste si s auty už něco užili, asi víte, jak nepříjemné je zapadnout třeba do hlubšího sněhu, bláta či písku. Vysvobodit se není snadné, nový Mercedes GLS to zvládne sám.
Mercedesy mají tendenci kráčet v čele vývoje automobilové techniky a jeho SUV zjevně nechtějí být výjimkou. Nová generace modelu GLS, kterou automobilka vytáhla na světlo světa před pár měsíci, tak nabízí aktivní hydropneumatické odpružení E-Active Body Control, které dovoluje nezávisle na sobě nastavovat světlou výšku i způsob odpružení každého z kol.
Právě v rámci tohoto systému dostalo nové GLS speciální řešení, které velmi usnadňuje situace, kdy s vozem zapadnete bahna, písku, závějí a dalších podobných nástrah. Systém je to geniálně jednoduchý - vůz v takovém případě po vydání pokynu tlačítkem automaticky využije aktivní podvozek k rozhoupání synchronizovanému se záběrem kol. A zapadlé auto má během chvíle zpět svou hrdost, aniž byste museli opouštět místo řidiče.
Efekt má ve výsledku velmi podobný, jako když zkoušíte vyjet z takové šlamastyky opakovaným mírným popojížděním vpřed a vzad, ideálně za pomoci pár lidí okolo. Obvykle se podobného výsledku dá dosáhnout jen u aut s manuální převodovkou, u automatů to ale moc nejde. Takto i GLS s povinným automatem dá šanci kolům se „chytit” na trochu jiném povrchu a z pasti se dostat, jak můžete vidět na přiloženém videu v čase okolo jeho třetí minuty.
Dodejme, že GLS není prvním Mercedesem, který tuto funkci dostal, v minulosti se ji dočkalo i nové GLE. Řešení v GLS je ale díky pokročilejšímu odpružení ještě schopnější a z písečné duny se dostává - vzhledem ke své velikosti a hmotnosti - s ohromnou lehkostí. Podívejte se sami, co tento vůz dovede, na videu nakonec uvidíte i jiné kejkle...
Nový Mercedes GLS ukázal jednu ze svých výjimečných funkcí, sám se vyhrabe ze závěje, bláta, písku a podobných situací
Zdroj: Aircar@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva