Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu

Nissan pro svůj kompaktní sporťák 370Z připravil několik drobných technických změn. K nim přidává i edici GT, která připomíná konkurenční Porsche.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu

8.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissan pro svůj kompaktní sporťák 370Z připravil několik drobných technických změn. K nim přidává i edici GT, která připomíná konkurenční Porsche.

Prakticky celý minulý týden jsme věnovali novinkám ženevského autosalonu a i když jsme vám jich představili téměř šedesát, pár těch méně významných jsme si nechali na později. Jednou z nich je i Nissan 370Z pro rok 2011, který do Ženevy potichu přikráčel ve stínu konceptu Esflow s několika technickými inovacemi a jedním novým provedením.

Změny 370Z jsou obtížně postřehnutelné už proto, že zkrátka nejsou vidět. Vzhledově se vůz nezměnil ani v nejmenším, zato pod jeho stále slušivým kabátkem se odehrálo pár ne zcela nepodstatných vylepšení. Tím zřejmě nejvýznamnějším je úprava naladění podvozku, který dostal jiné tlumiče, jenž se mají v souboji komfortu a agility přiklonit k tomu druhému. Změna se týká pouze evropských trhů, což Nissan vysvětluje tím, že se v Evropě jezdí obecně rychleji, a tak byly změny přizpůsobeny právě odlišnému využití.


Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 1 - Nissan 370Z 2011 01Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 2 - Nissan 370Z 2011 02Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 3 - Nissan 370Z 2011 03

Podobně zdůvodněna byla i druhá „evropská” úprava, která spočívá v lepším odhlučnění podvozku. Nissan 370Z ve vysokých rychlostech příliš zatěžoval posádku hlukem od odvalujících se pneumatik, což je opět problém, který Američané na svých velkorysých, leč mnohdy absurdními rychlostními limity svázaných dálnicích řešit nemusejí.

Konečně třetí technická změna spočívá v doplnění sedmistupňové automatické předovovky o režim „Snow”, tedy zimní režim. Ten zvláční řazení automatu tak, aby na zasněžené silici nepřiváděl řidiče do úzkých rychlými záběry hnané osy po přeřazení a také pracuje pouze se šesti stupni (2-7) pro snažší rozjezdy na površích s nižší trakcí.

Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 4 - Nissan 370Z 2011 07Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 5 - Nissan 370Z 2011 08Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 6 - Nissan 370Z 2011 09

Změny se dotky i nabídky příplatkové výbavy, kam přibyla zadní parkovací kamera a navigační systém Nissan Premium Connect. Ve standardu pak 370Z nově nabídne systém kontroly tlaku v pneumatikách.

Všemi výše zmíněnými modifikacemi se příliš nepokocháte, přesto tu máme ještě jednu, která vidět je. Japonské kupé totiž bude od letošního roku nabízeno i v provedení GT Edition, což zní jako název nějaké omezené edice, ale ve své podstatě jde spíše o úroveň výbavy či příplatkové provedení. Pokud si pro nový 370Z zvolíte tuto možonst, budete si moci vybrat ze třech barev karoserie - černé metalízy, perleťové bílé nebo tzv. Black Rose, která je pro tuto verzi specifická. Barva karoserie pak vždy kontrastuje s nálepkami „GT Edition”, které se táhnou po karoserii nad bočními prahy. Dílo pak dokonávají 19" kovaná kola RAYS v grafitovém provedení.

Právě GT Edition si můžete prohlédnout na všech přiložených obrázcích, které vám zřejmě připomenou podobně „polepené” vozy značky Porsche. Ostatně, takový Cayman je pro 370Z jedním z úhlavních konkurentů...

Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 7 - Nissan 370Z 2011 04Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 8 - Nissan 370Z 2011 05Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 9 - Nissan 370Z 2011 06Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 10 - Nissan 370Z 2011 10Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 11 - Nissan 370Z 2011 11Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 12 - Nissan 370Z 2011 12Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 13 - Nissan 370Z 2011 13Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 14 - Nissan 370Z 2011 14Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 15 - Nissan 370Z 2011 15Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 16 - Nissan 370Z 2011 16Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 17 - Nissan 370Z 2011 17Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 18 - Nissan 370Z 2011 18Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 19 - Nissan 370Z 2011 19Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 20 - Nissan 370Z 2011 20Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 21 - Nissan 370Z 2011 21Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 22 - Nissan 370Z 2011 22Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 23 - Nissan 370Z 2011 23Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 24 - Nissan 370Z 2011 24Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 25 - Nissan 370Z 2011 25Nissan 370Z 2011: drobná vylepšení a GT Edition k tomu - 26 - Nissan 370Z 2011 26
Nissan 370Z 2011

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.