Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton: německý nezmar prý komfortem překoná Mercedes třídy S
8.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zřejmě nesmrtelný Phaeton přijde i ve své druhé generaci. Krále segmentu za chce porazit na jeho vlastním hřišti s pomocí kamer a senzorů.
Existuje jedna oblast, ve které drží Mercedes-Benz absolutní prim, a tou je komfort cestujících. Patrné to bylo hlavně v rámci minulých generaci třídy S, také novinka se ale mezi sobě blízkými vozy jeví v tomto směru o něco dále. A to je řeč pouze o standardním provedení, nikoliv o verzi Maybach, která má být dle slov svých tvůrců „nejtišším sedanem světa“. Pokud tedy patříte mezi společenskou smetánku a zároveň netoužíte třeba po britské limuzíně Rolls-Royce Phantom, pak víceméně nemáte jinou možnost, jak pohodlněji svézt své pozadí.
Na sklonku roku 2016 nebo na počátku toho následujícího by se ale výše zmíněný fakt měl změnit. V té době má dorazit nový Volkswagen Phaeton, který je ve své první generaci jasným propadákem a automobilka už není s to ani udržovat v chodu jeho konfigurátor. Právě tento vůz chce ale v druhé generaci třícípou hvězdu porazit komfortem na palubě.
Dopomoci mu k tomu mají kamery a senzory, jež detekují nerovnosti vozovky a přizpůsobují tomu podvozek. Obdobným systémem je sice vybavena také třída S, Phaeton by však měl dané funkce nabídnout i za snížené viditelnosti a v noci. Výsledkem by měla být nejkomfortnější limuzína vyšší třídy vůbec.
Kromě toho bude novinka Volkswagenu vybavena systémem autonomního řízení, který představí příští generace Audi A8. Počítat tedy můžeme se samovolnou jízdou do rychlostí 60 km/h, kromě samotného pohybu by ovšem Phaeton měl zvládnout i předjížděcí manévry. Tento fakt však zatím nebyl oficiálně potvrzen.
Na přelom let 2016 a 2017 jsme tedy vskutku zvědavi, přeci jen daná prohlášení se rozhodně u země nedrží. Zajímavé pak bude, jak na výzvu odpoví třícípá hvězda. Ta by totiž někdy ve stejné době mohla představit facelift třídy S, který si jistě nepohraje jen se vzhledem...


Nový Volkswagen Phaeton má být komfortnější než Mercedes-Benz třídy S, což není zrovna nemalý cíl
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
před 6 hodinamiNové Lamborghini Fenomeno fenomenálně bledne vedle novinky doslova garážové firmy, i na skutečná Lamba navazuje nesrovnatelně líp
před 8 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 9 hodinamiItalové začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
před 11 hodinamiMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva