Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX předvedla svou techniku pod kapotou Accordu, příliš nezářila
15.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dva prototypy Hondy Accord dostaly do výbavy řízení zadních kol či pohon všech kol. První okouzlil, druhý moc nepřesvědčil.
Japonská automobilka se v poslední době snaží vlévat do žil svých fanoušků co nejvíce sportovní naděje, i když zatím jde vážně jen o naději. V brzké době tak můžeme očekávat příchod výkonnějšího hybridního sporťáčku CR-Z, do budoucna jsou pak ohlášeny nové generace modelů Civic Type-R a NSX. Druhý jmenovaný vůz by navíc měl opětovně potrápit zavedenou evropskou konkurenci v podobě Ferrari, Lamborghini a Porsche, což se povedlo první generaci spoluvyvíjené slavným Ayrtonem Sennou. Proto Honda již nyní vybrušuje techniku, která se v novince s největší pravděpodobností objeví.
Zajímá vás, proč aktuální verze systémů natáčení zadních kol a pohonu všech kol již nejsou oficiálně potvrzenou jistotou? Z jednoho prostého důvodu. Po krátkých testovacích jízdách, kdy Honda ukryla techniku pod kabátem Accordu, se totiž redakce britského Autocaru netvářila příliš nadšeně. Zklamal hlavně pohon 4x4 s názvem Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), který do volantu nepropouštěl tolik citu. Díky tomu značka prohlásila, že produkční verzi systému lze očekávat nejdříve v roce 2015.
Otázkou přitom je, zda samotný vývoj pohonu všech kol neohrozí příchod NSX. Prototyp ve formě Accordu totiž používá ten samý 3,5litrový vidlicový šestiválec spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který by se měl objevit také pod kapotou druhé generace supersportu. Na druhou stranu, v NSX bude uložen uprostřed a pohánět má zadní kola, zatímco dvojice elektromotorů bude výkon dodávat přední nápravě.
Menší zatížení přední nápravy by tedy cit ve volantu mohlo navýšit. Zároveň by mohly být eliminovány vibrace, které vůz vykazoval při sešlápnutí plynového pedálu na výjezdech ze zatáček, což je další věc, na kterou si Autocar stěžoval. Systém řízení zadních kol zvaný Precision All Wheel Steer však již prošel bez výhrad, čímž se potvrzuje jeho uvedení v sériových modelech Hondy do dvou let.
Ani v tomto případě ale není jasné, zda se obdobná technologie pod kapotou NSX objeví. Honda sice s řízením zadních kol již má své zkušenosti od 80. let minulého století, vždy se ovšem jednalo o modely s poháněnou přední nápravou. NSX však většinu svého výkonu bude vysílat na kola zadní, díky čemuž by se vše mohlo zkomplikovat. Zvláště, když systém je elektronický, nikoli mechanický.
V prototypu Accordu se ale technologie osvědčila, přičemž chvála mířila hlavně na možnost co nejrychlejšího průjezdu vlásenkami a potlačení nedotáčivosti. Vůz se přitom vyznačoval stabilitou v nájezdech i výjezdech ze zatáček. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že Honda věnuje vývoji NSX maximum. Po tak dlouhém čekání si totiž druhá generace nic jiného nezaslouží.
Honda na dvou prototypech Accordu představila řízení zadních kol i pohon všech kol. První byl chválen, druhý nikoliv
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 8 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 3 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 5 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 6 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 8 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Politický koutek 05.18. 13:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:33 - pavproch
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB