Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi

Chystaná novinka přebere celou řadu systémů z většího SQ7. Vedle elektricky roztáčeného kompresoru ale počítá jen s jedním turbem místo dvou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi

14.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaná novinka přebere celou řadu systémů z většího SQ7. Vedle elektricky roztáčeného kompresoru ale počítá jen s jedním turbem místo dvou.

Nové Audi Q5 bude velmi pravděpodobně jednou z hvězd letošního pařížského autosalonu. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku proto již spřádá plány související s ostrou variantou, jíž bychom se pro změnu měli dočkat příští rok. Chystané provedení SQ5 se přitom nechá velmi ovlivnit větším Audi SQ7, od kterého přebere řadu komponentů. Počítat proto můžeme s vyšším výkonem než u současného modelu SQ5 Plus.

Šéf divize hnacích ústrojí u čtyř kruhů Oliver Hoffman přitom naznačil, že teoreticky by novinka mohla produkovat zhruba 395 koní, což by představovalo vůči stávajícímu vrcholu zhruba 55koňový nárůst. Nicméně pro značku bylo při vývoji důležité, aby zachována byla i každodenní praktičnost a řiditelnost. Z toho důvodu by nakonec třílitrový šestiválec měl nabídnout něco okolo 370 koní.

Turbodieselu přitom bude pomáhat nový 48voltový elektrický systém a jím napájeným kompresor. Kromě toho dorazí jednoduché turbodmychadlo, což představuje zásadní rozdíl vůči dnešnímu Audi SQ5 užívajícímu twin-turbo. Zároveň jde o odklon vůči SQ7, které kromě zmiňovaného elektrického kompresoru také užívá dvojité přeplňování pomocí dmychadel roztáčených výfukovými zplodinami.

Systém chystaného SQ5 by přes eliminaci jednoho turba měl nejen snížit prodlevu, ale také eliminovat tepelné ztráty. Díky tomu bychom měli dostat nižší spotřebu. Dále pak máme počítat s příchodem aktivních stabilizátorů či systému AVS (Audi Valvelift System), které taktéž debutovaly pod kapotou většího sourozence.

Více se dozvíme v řádu měsíců, přičemž zvědavi jsme hlavně na technické parametry. Ty aktuálně kromě 340 koní počítají s 5,1sekundovým zrychlením, nejvyšší rychlostí 250 km/h a 6,6litrovou normovanou spotřebou. Minimálně v prvním a třetím případě lze ovšem vsadit na zlepšení v řádu desetin.


Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 1 - Audi SQ5 plus prvni sada 01Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 2 - Audi SQ5 plus prvni sada 02Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 3 - Audi SQ5 plus prvni sada 03Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 4 - Audi SQ5 plus prvni sada 04Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 5 - Audi SQ5 plus prvni sada 05Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 6 - Audi SQ5 plus prvni sada 06Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 7 - Audi SQ5 plus prvni sada 07Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 8 - Audi SQ5 plus prvni sada 08Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 9 - Audi SQ5 plus prvni sada 09Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 10 - Audi SQ5 plus prvni sada 10Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 11 - Audi SQ5 plus prvni sada 11Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 12 - Audi SQ5 plus prvni sada 12Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 13 - Audi SQ5 plus prvni sada 13Nové Audi SQ5 2017 dostane diesel s elektrickým turbem a zhruba 370 koňmi - 14 - Audi SQ5 plus prvni sada 14
Audi SQ5 TDI plus se pyšní 340 koňmi, nová generace jej ovšem překoná již v základní sportovní verzi

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.