Nové BMW 5 nabírá jasnější obrysy, chce zhubnout o 100 kg

Nová pětka hodlá potrápit chystané Éčko. Dorazí jako o 100 kg lehčí vůz s úspornějšími motory, revolučními systémy a plug-in hybridem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 5 nabírá jasnější obrysy, chce zhubnout o 100 kg

27.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nové BMW 5 nabírá jasnější obrysy, chce zhubnout o 100 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pětka hodlá potrápit chystané Éčko. Dorazí jako o 100 kg lehčí vůz s úspornějšími motory, revolučními systémy a plug-in hybridem.

Jeden z nejpopulárnějších sedanů vyšší střední třídy pochází z Mnichova, další z Ingolstadtu a třetí samozřejmě ze Stuttgartu. A je to právě BMW, které se rozhodlo dát svojí pětce pro příští generaci do vínku řadu nových technologií, aby zvládla odolávat hlavně Mercedesu třídy E. O nástupci Éčka jsme se ostatně zmínili poměrně nedávno, teď tedy přichází čas na nejčerstvější informace o příští pětce. Obě přiostřené limuzíny by totiž měly dorazit zhruba ve stejnou dobu, což znamená přesněji v průběhu roku 2016.

Jak je z posledních věrohodných ilustrací vidět, co do vzhledu se velká agresivita nechystá. Nový model si udrží svůj charakteristický profil, který bude obohacen o detaily tak, aby působil moderněji a poněkud výrazněji než současná generace. BMW si je velmi dobře vědomo toho, že zákazníci pokukující po této třídě automobilů nemají radikální designové změny příliš v oblibě. Z tohoto důvodu karoserie velkou odvahou, kterou měl dobře známý designér Chris Bangle, překypovat nebude.

Klíčem k mnichovskému úspěchu se má stát sportovněji naladěný podvozek, jenž zajistí oproti dnešní generaci jistější projev a lepší ovladatelnost. Situaci oproti současnosti se BMW bude snažit zlepšit i zástavbou úplně nové, lehčí platformy, která by neměla sdílet nic z modelu řady 3 a dokonce ani kus z vlajkové sedmičky. Kvůli větší míře využití vysokopevnostní oceli, hliníku a plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (karbonu) u roztočené vrtule doufají ve 100kilogramovou redukci hmotnosti. Nižší hodnota na váze se podepíše nejen na lepší agilitě, ale provázet i bude i zvýšení tuhosti karoserie.

Pod přední kapotou řady 5 se objeví modulární řada motorů s objemem válců 500 kubických centimetrů. Takové už ostatně vozí i poslední generace Mini, přičemž u britskoněmeckého prcka jde o 1,5litrové tříválce a dvoulitrový čtyřválec pro verzi Cooper S. Populární turbodieselovou variantu 520d bude údajně pohánět ta samá jednotka jako dosud. BMW teď s největší pravděpodobností zkoumá, zda budou zákazníci ochotní jezdit pětkou s tříválcem, a to i tím dieselovým, který si aktuálně trhá ostudu v novém Mini.

Ať už se ale novinka dočká tří pístů nebo ne, hotovou věcí je, že nejúspornější diesely pod kapotou budou do ovzduší každým kilometrem vypouštět méně než 100 gramů oxidu uhličitého (ekvivalent 3,75 l nafty na 100 km), tedy alespoň podle testů normované spotřeby, v nichž BMW poněkud pochybně exceluje. Také je na beton jasné, že se vůbec poprvé objeví v portfoliu pětky nová plug-in hybridní varianta, u níž BMW využije pohonné soustavy ze sportovní i8. Zkombinuje tak 1,5litrovou benzinovou spalovací jednotku a elektromotor. Vrcholná varianta M5 se ovšem dočká toho samého biturbo-osmiválce s objemem 4,4 litru, jaký vozí pod kapotou nyní. Dojde však na jeho četná vylepšení a samozřejmě i k dalšímu zvýšení výkonu.

Hi-tech budoucnost prý v Mnichově vnímají zejména v oblastech konektivity a semi-autonomních systémů řízení, které v některých režimech (například na dálnici) budou schopné převzít kormidlo za vás. U BMW už takové systémy delší dobu testují a podle dostupných zpráv nefungují špatně. Třebaže takovým moderním vychytávkám vůbec jako nadšení řidiči příliš nefandíme, budeme se muset zřejmě smířit s tím, že nová pětka dost možná s takovými finesami dorazí. V té době už na to možná bude mít i zákonné požehnání.

Pokud budete chtít převzít kontrolu nad vozem a řídit si sami, neměl by nastat žádný problém. Přesto tu bude prý několik pomůcek postavených na revolučním systému, které například budou volit nižší rychlostní stupeň, jakmile zaregistrují pomaleji jedoucí vůz před vámi. V základní výbavě by se měla objevit i možnost připojení se k internetu, popřípadě vložit SIM kartu pro získání přístupu k nejrůznějším aplikacím. Těmi máme na mysli například streamování hudby a vyhledávání přes Google nebo jen ovládání klimatizace a nezávislého topení přes váš chytrý telefon.

Verze sedan samozřejmě dorazí jako první ze všech karosářských variant a její uvedení je naplánováno na léto roku 2016. Ceny by měly startovat zhruba na částce 1 080 000 korun, což je o nějakých 70 tisíc více, než kolik teď BMW požaduje za základní verzi 518d. Rodina se však samozřejmě ještě později rozroste. Kombi Touring bude podle všeho vybaveno větším zavazadelníkem, aby smazala manko, které drží na Éčkový kombík. Dorazí také s volitelným vzduchovým odpružením, které bude jednoznačně namířeno proti Airmaticu a jeho úkolem bude primárně kompenzovat klekání si na kola při převozu těžkých předmětů.

Dále se očekává ještě luxusněji pojaté Gran Turismo, jehož prodeje prý v současné generaci zatím nesplňují očekávání. Pro povzbuzení dostane delší rozvor i rozchod kol, což bude jednoduše umožněno novou pružnou platformou. První zprávy směřují i k nové řadě 6, která bude opět v podstatě jen dvoudveřovou variantou pětky se sníženým těžištěm. Vlajková loď M6 se tedy pochlubí i stejným motorem jako příští em-pětka.


Nové BMW 5 nabírá jasnější obrysy, chce zhubnout o 100 kg - 1 - BMW 5 2016 vizualizace 01Nové BMW 5 nabírá jasnější obrysy, chce zhubnout o 100 kg - 2 - BMW 5 2016 vizualizace 02Nové BMW 5 nabírá jasnější obrysy, chce zhubnout o 100 kg - 3 - BMW 5 2016 vizualizace 03Nové BMW 5 nabírá jasnější obrysy, chce zhubnout o 100 kg - 4 - BMW 5 2016 vizualizace 04Nové BMW 5 nabírá jasnější obrysy, chce zhubnout o 100 kg - 5 - BMW 5 2016 vizualizace 05
Věrohodné snímky nového BMW řady 5 ukazují design blízký k poslední trojce. Pětka by však měla zůstat jízdně nejsportovnějším zástupcem segmentu

Zdroj: Auto Express

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.