Nové Suzuki Swift se odhalilo jako sedan. Říká si Touha, ale úplně ji nevzbuzuje

Říká si DZire, je to ale i u nás dobře známý Swift s „batohem” na zádi. Jak si poradil s těžkým úkolem nebýt po této konverzi úplně ošklivý?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Suzuki Swift se odhalilo jako sedan. Říká si Touha, ale úplně ji nevzbuzuje

25.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Suzuki Swift se odhalilo jako sedan. Říká si Touha, ale úplně ji nevzbuzuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká si DZire, je to ale i u nás dobře známý Swift s „batohem” na zádi. Jak si poradil s těžkým úkolem nebýt po této konverzi úplně ošklivý?

Evropská verze novogeneračního Suzuki Swift byla představena letos v Ženevě. Japonské mini lépe vypadá a zároveň shodilo i větší množství kil, bude tedy úspornější i ovladatelnější. Poskytne tak dobrý základ pro peprnější verzi Sport, která by se měla objevit v závěru roku. Nejde ovšem o jedinou odvozeninu, se kterou značka rozšiřuje své portfolio.

Aktuálně byl odhalen i sedan, který taktéž stojí na nové platformě a také on je o 100 kilogramů lehčí než předchůdce. Oproti němu pak dokonce narostl o 10 centimetrů na délku, i nadále svou délkou nepřesáhne čtyři metry. To je důležité, neboť novinka zvaná DZire (přepis anglického slova „Desire”, česky „Touha”) jde do prodeje nejprve na indickém trhu. A právě zde jsou čtyři metry hranicí pro nižší zdanění.

Ceny budou startovat okolo 540 000 indických rupií, což je ekvivalent 209 tisíc korun, za verzi s 1,2litrovým benzinovým motorem, který produkuje 84 koní. Do budoucna by nabídka měla zahrnovat ještě 1,2litrový diesel, mikrohybridní variantu a pětistupňový automat. Zatím si ovšem DZire musí vystačit s jedním agregátem a pětistupňovým manuálem.

Spotřeba tohoto ústrojí by se měla pohybovat okolo 7,7 litrů na sto kilometrů ve městě, mimo zástavbu pak 6,25 l/100 km. To nejsou nijak nízké hodnoty, na druhou stranu však mají věrně reflektovat realitu. Od dieselu lze ovšem čekat ještě nižší spotřebu, ve městě by totiž DZire měl jezdit za 5,9 litru, na dálnicích pak dokonce jen za 4,3 l/100 km. Jízdní dynamika je zatím neznámá.

Vrátit se tedy můžeme k venkovnímu designu, který do značné míry odpovídá modelu Swift, jen došlo k nalepení „batohu“ na záď. To je pro designéry těžký úkol, jak si s ním poradili zde, posuďte sami. Záď vidíme jen částečně, přesto máme pocit, že touhou po tomto autě kvůli jeho designu asi nezahoříte, třeba vysloveně ošklivá záď není. Kromě ní tu máme odlišné kliky zadních dveří - hatchback je má ukryté ve sloupku, sedan je přiznává. Změnou dále prošly zadní světlomety, přičemž výsledek opravdu vypadá přinejmenším lépe než u předchůdce, jen ne tak líbivě jako u hatchbacku.

Uvnitř bude DZire již ve standardu nabízet bohatou výbavu, neboť v základu nabídne duální čelní airbagy či ABS. Tedy bezpečnostními prvky, za které se na indickém trhu většinou připlácí. Opomenut však nebyl ani komfort, počítat tedy lze s klimatizací nebo multimediálním systémem, který zahrnuje navigaci nebo zpětnou parkovací kameru, byť v tomto případě již mluvíme o vyšších úrovních výbavy.

Ve finále lze zmínit objem zavazadlového prostoru, který narostl z 316 na 376 litrů. Dá se tedy předpokládat, že nová generace japonského sedanu bude ještě lépe prodávaná než aktuální bestseller značky. Ten přitom zůstane v nabídce značky i nadále, ovšem pod označením DZire Tour. Jeho ceny pak mají ještě výrazněji poklesnout pod úroveň 200 tisíc korun.


Nové Suzuki Swift se odhalilo jako sedan. Říká si Touha, ale úplně ji nevzbuzuje - 1 - Suzuki Dzire 2017 prvni foto 01Nové Suzuki Swift se odhalilo jako sedan. Říká si Touha, ale úplně ji nevzbuzuje - 2 - Suzuki Dzire 2017 prvni foto 02Nové Suzuki Swift se odhalilo jako sedan. Říká si Touha, ale úplně ji nevzbuzuje - 3 - Suzuki Dzire 2017 prvni foto 03
Nové Suzuki DZire se ukázalo na prvních fotkách, k plnému odhalení dojde až v půlce května

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše